וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט פונטו ואלפא מיטו מקטינות

29.3.2011 / 8:32

פיאט פונטו ואלפא מיטו תקבלנה את מנוע טווין אייר הקטן של החברה. האם מספיק להן שני צילינדרים, טורבו ו-900 סמ"ק?

פיאט עתידה להשמיש בפונטו שלה ובמקבילתה מיטו לבית אלפא רומיאו את מנוע ה-0.9 ל' טווין אייר טורבו, המהפכני שהושק בקיץ האחרון בפיאט 500. למקרה שהחמצתם, זוהי אחת מליבות הכוח הננסיות והאקולוגיות בעולם בזכות איפיון של מערכת תזמון שסתומים מתוחכמת ובשידוך אל מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בזמן עמידה ממושכת). פיאט טוענת להפחתה ממוצעת של כ-30 אחוזים בזלילת הבנזין לעומת מנועי ה-1.4 ל' הבסיסים בהיצע, ולקיטון של עשרות אחוזים בפליטת פחמן-דו חמצני (CO2).

מנוע ה-0.9 ל' מתוכנן על שני צילינדרים ומגדש טורבו ונתוניו 85 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-14.8 קג"מ המתקבלים החל מטווח של 1,900 סל"ד. פיאט מציעה את המנוע עם תיבה ידנית או רובוטית הרושמת בשני המקרים מיאוץ מהמקום ל-100 קמ"ש בתוך 11 שניות לערך, ומהירות מרבית של כ-174 קמ"ש. תצרוכת הדלק נעה בין 24 ל-25 ק"מ לליטר בכפוף לתיבה המועדפת כשלאחרונה תוסף בדמות מתג חסכון 'אקו' המפחית את המומנט ל-10.2 גק"מ לצורכי נהיגה עירונית. פליטת ה-CO2 עומדת על כ-93 גק"מ בממוצע.

עבור גרסת הבסיס של הפונטו (77 כ"ס) זוהי עליית מדרגה היות ומנוע ה-1.4 ל' שלה מיושן ואינו חמוש בטכנולוגיית מולטי אייר. המיטו אמנם נתמכת בשורה של מערכות מודרניות כדי לחלץ הספק עממי של 105 כ"ס בגרסה הרלוונטית, אולם הנפח גדול מיחידת ה-0.9 ל', ועל פי המבדקים שנערכים לאחרונה באירופה למנוע הפצפון יתרון משמעותי בקילוגרמים ובצמצום ניצול משאבים.

לפחות בשנה הראשונה של הטמעת המנועים באירופה (לא יעשו דרכם לארה"ב עם השקתן המחודשת של פיאט-אלפא במדינה), לא צפויה החברה לגנוז את מנועי ה-1.4 ל' הקיימים והוותיקים. מתי אצלנו? נאלץ להתאזר בסובלנות ולעקוב אחר ההשקה בארץ המוצא כדי ללקט פרטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully