וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולקציה הספורטיבית של קיה

28.3.2011 / 12:41

קיה תקים קו אתלטי של מכוניות נהיגה במטרה לנער את תדמיתה המאופקת. על הכוונת: מאזדה MX5 ואחרות

מתברר שעם מצבור גדול ומבריק של עיצובים זורמים מבית היוצר של פיטר שרייר, הסטייליסט של קיה, אין פלא שהחברה מדרום קוריאה נערכת לעשות את הצעד הבא והמתבקש מבחינתה: כינון סדרת מכוניות ספורטיביות שתתאמנה לכיס העממי. אך האם היא מסוגלת לפרוץ את המסגרת השמרנית המכילה אותה מאז הקמתה?

כדי לאמוד לאין פניה של קיה מועדות, מספיק במבט חפוז לחצר הבית של השכנים, יונדאי. החברה האם הרכיבה את החטיבה הספורטיבית בין חומותיה בהדרגה וצברה תאוצה בשנים האחרונות עם הצלחתה במירוצי הראלי בדרגים בינוניים והסלון-קופה בארה"ב. אחת ההפתעות הגדולות של יונדאי אמריקה היא הג'נסיס (קופה וסדאן) והיד הארוכה מגיעה כעת עד לאירופה עם השקתה של הוולוסטר החטובה שכבר קיבלה גרסת מירוצי ראלי שהופקדה בידיו של אלוף הדריפטים (גם כן עם יונדאי) ריס מילן.

אז אילו מכוניות ביצועים תוכלנה לתת מענה הולם לשוחרי הנהיגה? מצד אחד, אפשר אולי למדוד את הפרו-סיד או הקופ (פורטה קופה) בתור דוגמה לחומר גלם - העיצוב חד, הביצוע קצת פחות. מצד שני, קיה לא תסתפק במהדורות פושרות ואופנתיות לאור הכנסותיה והפריחה בכל הסגמנטים, שכן הציפיות ממנה רק תגברנה והדרישות להרחבות תתעצמנה בכל רבעון.

על פי דיווחים ממטה החברה בקוריאה, קיה מכוונת גבוה מאוד, קצת מעל הרעמה של יונדאי. בביקורנו באתר החברה לפני כשנה אף נאמר לנו מפי אחד מבכיריה כי המטרה להפוך למותג הספורטיבי והמהנה לנהיגה בשאיפה להוות בעתיד מתחרה ראוי לב.מ.וו. כרגע עולה, כי מצד מרשם ההיתכנות הנבנה, כל מכונית שתוכל למקד את תכונותיה באינטנסיביות של פולקסווגן גולף GTI ושירוקו היא מועמדת שנשקלת לפיתוח. קיה ריו חמה גם היא בתמונה. את המנועים והתיבות תספק כמובן יונדאי השותפה שממשיכה למנף יחידות מוגדשות חזקות מאוד מנפחים קטנים.

אולם, מה שצד את עיני המבקרים באירופה על רקע השינויים בחברה, הייתה מכונית התצוגה קי קונספט (KEE) שנחשפה בשנת 2007. הפלטפורמה הותאמה לכמה מכללים שונים כולל השתלות של הנעה אחורית או קדמית כאופציה וסידור הושבה לשניים או ארבעה אנשים. "אני בהחלט הייתי רוצה מכונית כמו ה-MX5. השנתיים הקרובות נועדו לביסוס חזק של המותג, אבל הלאה משם אנחנו מסתכלים לפרויקטים יותר כשרוניים", אומר פול פיליפוט, מנכ"ל קיה אירופה לכלי התקשורת בבריטניה.

קיה רכשה לעצמה יתרונות בולטים שבאים לידי ביטוי הן ברוח העיצובית שלה והן ברפטואר הטכנולוגי המוזן בחלקו על ידי יונדאי. אם היא תוכל לתרגם את כל המרכיבים הללו למכוניות ספורטיביות טובות, ייתכן שבעתיד הקרוב ההוצאה הכספית על מכונת נהיגה עממית טהורה אכן תקיים את מה שכולנו מקווים לו - הרבה כיף בתמורה למעט כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully