וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מסלול מירוצים בחצרים

ירון אדרי

28.3.2011 / 14:09

ועדת השרים לענייני נגב וגליל אישרה הקמת פארק מוטורי בחצרים. במקום יושקעו 100 מיליון ש"ח ופתיחתו מיועדת ל-2013

האם נזכה למסלול מירוצים בישראל בימינו? משרד הספורט מודיע היום (שני) על אישור הקמת הפארק המוטורי בחצרים בשטח מועצה אזורית בני שמעון. זאת לאחר שנים בהן מנסים היזמים חברת 'פארק מוטורי להדרכה' להקימו. האישור מגיע בעקבות התערבותם של המשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשו עומד השר סילבן שלום וכן משרד הספורט. לדברי החברה האתר יחל לפעול ברבעון הראשון של 2013.

ההשקעה בהקמת הפארק נאמדת בכ-100 מיליון שקלים אותם תשקיע היזמית שלדבריה כבר נמצאת בהתקשרויות עם חברות מחו"ל העוסקות בתכנון, ליווי ותפעול של המתחם. כשמונה מיליון שקלים תשקיע מדינת ישראל באמצעות משרד התרבות והספורט, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התיירות ומנהל מקרקעי ישראל. סכום זה ישמש לפיתוח תשתיות ראשוניות לאזור כמו חשמל, מים וכדומה.

הפארק המטרופוליני ישתרע על פני שטח של כ-1,700 דונמים שיחולקו לשני פארקים נפרדים. הפארק המוטורי יוקם על שטח של 320 דונם וישלב בתוכו אזור מלונאות ונופש, שטח לספורט מוטורי, אזור למגרשי הדרכה ואימון נהגים. הפארק יכלול שלושה אזורים - 80 דונם למסלולים ולנהיגה בטוחה, 20 דונם מלונאות ומסחר נלווה ו-220 דונם למסלולי מירוצים ויציעים בהתאם לתקנים הבינלאומיים ובכפוף לחוק הנהיגה הספורטיבית. החלק השני בן 1,400 דונמים ישמש כפארק נופש ופנאי הכולל שטחי אטרקציות, בילוי ונופש לכלל הציבור.

'פארק מוטורי להדרכה' זכתה במכרז מנהל מקרקעי ישראל בשטח המיועד להקמת הפארק עוד בשנת 2004. בשנת 2008 אושר התב"ע (תוכנית בניית עיר) ומאז חלו עיכובים בתחילת העבודה הן בשל מחסור באישורים הנדרשים והן בשל מחסור בתקציב הדרוש כולו. כעת נראה כי לפחות חלק מהחסמים הוסרו כדי שבשנה הבאה כפי שמתחייבים היזמים אכן נראה מירוצי מכוניות כחול לבן.

" יש ברשותנו את כל המימון הדרוש לפרויקט", כך מוסר לוואלה! רכב ציון עופרי מבעלי החברה המקימה. "האישור שהתקבל הרבה בזכות הדחיפה של השר סילבן שלום והמועצה האזורית בני שמעון יאפשר לנו להשיג מימון נוסף ביתר קלות כדי שברבעון הראשון של 2013 נוכל לקיים מירוצים כחוק". לדבריו, דבר לא יימנע כעת את הקמת הפארק ומסלול המירוצים שבתוכו. נציין כי הקמת מגרש הדרכת הנהיגה דרוש את אישור משרד התחבורה.

"לאחר שנים ארוכות של עיכובים הצלחנו להסיר את החסמים ולהביא לאישור הפארק המוטורי בחצרים", כך לדברי שרת הספורט לימור לבנת. "אני שמחה לבשר שבימים אלו מושלמת במשרד הספורט ההיערכות לתחילת המירוצים בעוד חודשים ספורים. הספורט המוטורי הוא ענף ספורט אתגרי חדש שטומן בתוכו פוטנציאל כלכלי גדול וגם ימלא תפקיד חינוכי חשוב בהקניית כלים לנהיגה בטוחה ונכונה יותר של אזרחי ישראל". לדברי השר שלום, "הפארק יספק 450 מקומות עבודה לתושבי הנגב ויהווה מנוף תיירותי-כלכלי לאזור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully