וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה ורדאר ימנעו תאונות

ירון אדרי

29.3.2011 / 12:57

אייווקס החלה בשיווק מערכת מתקדמת מובנית מצלמה ורדאר למניעת תאונות דרכים. בית המשפט אסר עליה להשתמש בשמה למיתוג המערכת

בצל המאבק המשפטי מול חברת מובילאיי, משיקה היום חברת אייווקס את המערכת החדשה למניעת תאונות אותה תשווק - RD-R140. מדובר במערכת אקטיבית המתריעה בפני הנהג בעת שזה אינו שומר על מרחק מספיק מהרכב שלפניו וכן כאשר הוא סוטה מהנתיב. בשונה מהמערכת הקודמת של מובילאיי אותה שיווקה אייווקס וכללה מצלמה, המערכת החדשה כוללת זיהוי גם באמצעות רדאר.

יתרונה של המערכת הוא באפשרותה לזהות סכנות גם בתנאי ראות לקוייה (חשיכה, ערפל וכדומה) ממרחק של 140 מטרים. כך היא מסוגלת לזהות מכוניות, אופנועים ואופניים ולהתריע בפני הנהג באמצעי קולי וחזותי במידה וקיים חשש להתנגש בהם. את המערכת פיתחה חברת 'סייף דרייב סיסטם' האמריקנית ולדברי אייווקס היא המתקדמת מסוגה בעולם הרכיבים הנלווים (אפטר מארקט).

"הצורך במערכות למניעת תאונת דרכים נבע ממחקרים רבים שהראו כי 91 אחוזים מתאונות חזית-אחור נגרמות כתוצאה מחוסר תשומת לב של הנהג", כך לדברי מורן סיטין, מנכ"ל אייווקס. עוד היא מוסיפה כי "חיישני הרדאר במערכת זו הם אותם החיישנים המקוריים כפי שמותקנים ברכבי היוקרה בארה"ב ובאירופה כבר למעלה מעשור".

מובילאיי המפתחת מוצר מתחרה, ביקשה בשבוע שעבר מבית המשפט כי יאסור על אייווקס להשתמש בשם אייווקס עבור המוצר החדש אותו החלה לשווק. לדברי מובילאיי, השם אייווקס מזוהה עם המוצר שלה אשר שווק במשך שנים תחת מיתוג זה. אמש (שני) קיבל בית המשפט את בקשתה של מובילאיי ואסר על אייווקס לשייך את שמה למוצרים אותה תשווק. עוד קבע בית המשפט כי בפרסומיה, תגדיש אייווקס את שמן של היצרניות שאת מוצריהן היא משווקת וחייב אותה בהוצאות משפט בסך 15 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully