וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה: 550 כ"ס לפנמרה

30.3.2011 / 10:28

מהדורת ה-S הקיצונית של הגרמניה המפוארת תאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ותגרד 306 קמ"ש בישורת. מי אחראי לסלי הקניות?

על אף שאשתקד חשפה פורשה חבילת ביצועים (קיט) עוקצנית לפנמרה S המעלה את הספקה ל-540 כ"ס, הפעם החברה הגרמנית מבדילה את השניים ויוזמת דגם נפרד תחת הכותר 'פורשה פנמרה S טורבו', העולה על קודמו בכל הרבדים. אז מה ממתין למשפחה האמידה והממהרת?

בחזיתה של הסאלונית היקרה שוכנת יחידת בנזין בנפח 4.8 ל' בי-טורבו שמונה צילינדרים הסוחטת 550 כ"ס. לדברי פורשה הושגו השיפורים בזכות מגדשי-טורבו משודרגים וקלים (ציפוי אלומניום) וכיול מחדש של מחשב המנוע; הנתונים מספרים על תוספת של כ-10 אחוזים או כ-50 כ"ס בהשוואה לדגם ה-S הרגיל, כאשר גם בתחום המומנט מתחולל שיפור מ-70.6 קג"מ ל-80.9 קג"מ אולם זאת בתנאי שהרכב טעון במצב 'ספורט' בחבילת הכרונו. במצב שגרתי, המומנט מזין "רק" כ-75.9 קג"מ לכל הגלגלים. פשרות של אמצע היום.

על הכביש מפיקה הפנמרה ביצועים של מכונית מסלול מהוקצעת ומטשטשת (עוד יותר) את מיצובה כמכונית משפחתית. את השיגור ל-100 קמ"ש – וזה בהחלט ראוי להיקרא שיגור בעזרת בורר ה- Launch Control, מסיימת המכונית בזמן שיא של 3.8 שניות על השעון בעוד היא שועטת קדימה למהירות מקסימלית של 306 קמ"ש. בפורשה מקפידים לציין כי תצרוכת הדלק לא עלתה בצורה משמעותית במסגרת עדכון יכולות המנוע, שכן מערכת ה- NEDC המתוחכמת שומרת כי זו תלגום ליטר בנזין בכל 8.8 קילומטרים.

זאת ועוד, מצויידת הפנמרה S טורבו בכל מערכות המתלים המשוכללות הקיימות במשפחה כגון ה-PDCC, סימול ל- Porsche Dynamic Chassis Control, ה-PTV Plus השולט על העברת המומנט בצורה חלקה לכביש בסיוע דפרנציאל מוגבל החלקה, וכמובן בחבילה קוסמטית אך דיסקרטית הכוללת חישוקי 20 אינטש (סדרת טורבו 2) ושלל פינוקים בתא הנוסעים.

מיבואנית פורשה לישראל קבוצת 'מכשירי תנועה', נמסר לוואלה! רכב כי בימים אלה החל שיווקה של הפנמרה S טורבו וכי עלותה בארץ עומדת על 1,650,000 שקלים, יקרה בכ-15 אחוזים מהפנמרה טורבו הנוכחית.

פורשה פנמרה S. אתר יצרן
פורשה פנמרה S/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully