וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה תובעת את טופ גיר

31.3.2011 / 10:11

יצרנית מכונית הספורט החשמלית תובעת את ה-BBC על הונאה לאחר שהושמצה על ידי מגיש התוכנית טופ גיר. קלארקסון: "המכונית לא עובדת"

כשנתיים אחרי שג'רמי קלארקסון, מגיש תוכנית הרכב הפופולרית טופ גיר, בחן את הטסלה רודסטר החשמלית, הגישה השבוע החברה האמריקנית תביעה כנגד רשת הטלוויזיה BBC בשל הטעיה צרכנית והונאה לדבריה.

היצרנית השאפתנית והמתפתחת מקליפורניה שעסוקה בימים אלה בהכשרת הסדאן החדשה טסלה S, טוענת כי קלארקסון קטל את הרכב האקולוגי בלי הבחנה, סילף נתונים, והדגיש בדיאלוג מול המצלמה סדרה של תכונות וכשלים שכלל אינם מדוייקים. הרודסטר של טסלה מבוססת לוטוס אליס, מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות ועלותה כ-110 אלף דולרים.


מאחר ותחינותיה של טסלה ל-BBC לקבלת הסברים על פשר הדברים שנאמרו לא נענו, פנתה בלית ברירה למישור המשפטי. כעת מביאים נציגיה שורה של הטעיות שנעשו במהלך השידור כשבמיוחד חורה להוגיה האבחנה השגויה של המנחה הוותיק כי טווח המכונית קטן בכרבע מיכולתה המוצהרת לנוע למרחק של 211 מיילים (330 ק"מ) על טעינה אחת; באחד מקטעי הנסיעה על המסלול קבע קלארקסון כי הטווח האמיתי הינו 55 מיילים (כ-89 ק"מ), וכדי להמחיש עד כמה היא מוגבלת צולם צוות התוכנית דוחף אותה להאנגר ליד המסלול כשסוללות המכונית אזלו לכאורה.

שם כמובן לא הסתיימה ההפקה התיאטרלית של טופ גיר. בהמשך הקטע הסביר קלארקסון כי אחד המנועים החשמליים של הרכב השני שסופק כשל לחלוטין וברכב הראשון הבלמים יצאו משימוש. טסלה הגיבה בחריפות ואמרה כי כל האירועים בויימו מראש וכי המכוניות היו תקינות לחלוטין. לדבריה, תוכל להוכיח זאת על ידי ניתוח מידע ממחשב המכונית ומסמכים מהרגולטורים באירופה המעידים על אמיתות תכונות היצרן בנוגע למרחק הנסיעה המדוייק. "הרכב לא היה אפילו קרוב למיצוי הסוללות", כך אומרים האמריקניים.

לפי שעה טסלה אינה דורשת פיצוי כספי וגם אינה מסגירה מהן דרישותיה האחרות. החברה ממוקדת בנסיונות לטרפד את השידורים החוזרים של התכנית המדוברת כדי לצמצם את החשיפה השלילית. בטופ גיר צופים בכל העולם כ-350 מיליון אנשים, כך שאפשר להבין מדוע נלחמים פרקליטיה של טסלה בחורמה באיש שסיכם את המבחן לרודסטר במשפט קצר ותקיף: "היא פשוט לא עובדת בתנאים מציאותיים". אאוץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully