וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: דוקאטי מונסטר 796

31.3.2011 / 7:46

האופנוע העירום והספורטיבי של דוקאטי, מונסטר 796, מגיע אלינו למבחן ארוך טווח. האם מעבר להנאה, תהיה בשורה בתחום האמינות?

קובי ליאני

צילום: דייב שחר
עריכה: בת גולן

כחצי שנה לאחר שהגיע לישראל, דוקאטי מונסטר 796, האופנוע העירום והספורטיבי של המותג האיטלקי, מגיע אלינו למבחן ארוך טווח. זו למעשה הפעם הראשונה בישראל בה אופנוע מבית דוקאטי עומד למבחן מחייב שכזה. המונסטר 796 שנועד למלא את החלל שבין ה-696 וה-1100 במשפחת המונסטרים, הפגין תכונות חיוביות מאוד במבחנים - הוא שומר על תכונות ההתנהגות החדות של אחיו הקטן, אך גם מציע את השרירים שהולמים אופנוע ספורטיבי מסוגו.

בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי של ממש בדוקאטי האיטלקית. מהשקעה כלכלית נרחבת (גם בימי משבר) בהרחבת קו המוצרים שלה ואף בפריצה לשווקים חדשים, לצד טכנולוגיות מתקדמות. לאחרונה, זכתה היצרנית הבולונזית גם במקום השלישי במשאל אמינות שערך מגזין אופנועים בריטי בבריטניה, דבר שנוגע אולי בנקודה החשובה ביותר בתדמית של החברה.

זה לא סוד שבקרב הרוכבים, הוצמדו למותג האיטלקי שלל "מחמאות" אודות אמינות מפוקפקת. אולם על פי כל הצהרות החברה, בזכות השקעה נרחבת בסעיף זה, אופנועי דוקאטי החדשים יהיו אמינים ועמידים בהרבה מבעבר וכאן אנו ננסה להיכנס לתמונה. חברת ליגל, יבואנית דוקאטי לישראל, העמידה לרשותנו למבחן ארוך טווח את המונסטר 796 ובאמצעות החיים עמו בשימוש נרחב, ננסה לעמוד לא רק על שאלת האמינות ועלויות התחזוקה, אלא גם על החוויות שברכיבה על גבו ונביא את רשמים אלה בפניכם בסיקור חודשי קבוע.

מבחן ארוך טווח דוקאטי מונסטר 796. קובי ליאני
"זה לא סוד שבקרב הרוכבים, הוצמדו למותג האיטלקי שלל "מחמאות" אודות אמינות מפוקפקת. אולם על פי כל הצהרות החברה, בזכות השקעה נרחבת בסעיף זה, אופנועי דוקאטי החדשים יהיו אמינים ועמידים בהרבה מבעבר"/קובי ליאני

דוקאטי מונסטר 796, כל הפרטים

המונסטר 796 שנמסר לידנו והמצטרף החדש אל סדרת המבחנים לטווח ארוך שלנו, כיהן גם הוא עד לרגעים אלה ממש כאחד מאופנועי ההדגמה והמבחן של דוקאטי בישראל. הוא מגיע אלינו לאחר שצבר 7,115 ק"מ קשים שעברו תחת ידי לקוחות ועיתונאים גם יחד. מעט לפני שנמסר לידנו, האופנוע עבר יישור קו קל שכלל החלפת צמיג אחורי לחדש (פירלי דיאבלו רוסו) והחלפת גלגל שיניים קדמי ל-14 (15 במקור) כדי לעשותו למתאים יותר לשימוש יומיומי וגם עירוני (קיצור מעט של יחס העברה).

מעבר לכך, היצרן מייעד למונסטר המדובר שירות יזום אחת ל-12,000 ק"מ וטיפול נרחב יותר ב-24,000 ק"מ ולכן בתקופה שזה יבלה אצלנו, נשתדל להעביר על גבו את מרב הקילומטרים האפשריים. אז כל שנותר לכם לעשות זה לעקוב אחרי הדיווחים החודשיים שלנו כדי לשמוע מה עולה משימוש וחיים באופן קבוע עם אופנוע איטלקי מבית דוקאטי.

מבחן ארוך טווח דוקאטי מונסטר 796. קובי ליאני
"היצרן מייעד למונסטר המדובר שירות יזום אחת ל-12,000 ק"מ וטיפול נרחב יותר ב-24,000 ק"מ ולכן בתקופה שזה יבלה אצלנו, נשתדל להעביר על גבו את מרב הקילומטרים האפשריים"/קובי ליאני

על הצד הטכני

מנוע: L טווין, 803 סמ"ק, קירור אוויר
הספק: 87 כ"ס ב-8,250 סל"ד
מומנט: 8 קג"מ ב-6,250 סל"ד
תיבה: 6 הילוכים
מתלה קדמי: מזלג הפוך, מרזוקי, 43 מ"מ קוטר, 120 מ"מ מהלך
מתלה אחורי: זרוע חד צדית, בולם זקס, מהלך 148 מ"מ
בלם קדמי: 2 דיסקים 320 מ"מ, קאפילרים רדיאליים, 4 בוכנות לקאליפר, ברמבו, ABS
בלם אחורי: דיסק 245 מ"מ, 2 בוכנות לקאליפר, ברמבו
בסיס גלגלים: 145 ס"מ
גוב המושב: 80 ס"מ
משקל: 169 ק"ג (167 ללא ABS)
מחיר: 94,000 שקל (89,000 אלף ללא ABS)

  • עוד באותו נושא:
  • דוקאטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully