וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה נאימו: קרוסאובר חשמלי?

31.3.2011 / 10:49

על רקע התפאורה הביתית בסאול חושפת קיה את נאימו קונספט החשמלי המסוגל לכסות 200 ק"מ בין טעינות. סול תהיה אקולוגית טהורה?

קיה ממשיכה להדק את קשריה עם שוחרי הסביבה. היצרנית מדרום קוריאה השיקה במשכן הביתי בסאול את הקונספט נאימו (Naimo) המונע בעזרת מערכת הנעה חשמלית וסוללות נטענות. המכונית בגרסתה הרעיונית מוצלבת עם סגמנט B (מיקרוואנים, סופרמיני, פנאי בינוני) ואולי אוצרת בקרביה אפשרות הבשלה לרכב חשמלי מן השורה כגון סול, ריו, סיד או קרוסאובר קומפקטי.

הנאימו (יש להגות נהי-מו) פירושו "צורה ריבועית", כפי שמשתקף מהופעתו. בניגוד לערב רב של מכוניות ראווה צורתו אינה מהפכנית היות לשם כיוון צוות התכנון שלו בסאול: "שרירי, סולידי, בסיסי ויפה", כך בכיר בחטיבת העיצוב. ההשראה על כל פנים מושאלת מפזמונים וספרות אסייתית ומובלטת לכאורה בחלק החזיתי ובפינישים סביב המותניים. פטנט מעניין בקונספט הוא הסרת המגבים הקדמיים והתקנת סילוני אוויר בדחיסה גבוהה בבסיס הזגוגית. גם מראות הצד הוסרו לטובת מצלמות מיניאטוריות.

כמקובל במסגרות חגיגיות קורה B המרכזית הוסרה ברכב התצוגה לנגישות המבקרים, ובתא הנוסעים סידור הושבה לארבעה אנשים כולל פיצול מושבים אחורי להטענת מקסימלית של ציוד. הממדים מספרים על אורך של 3.89 מ', רוחב של 1.84 מ' ובסיס גלגלים המיוצב על 2.67 מ'. גובהה של המכונית קרוב ל-1.60 מ'.

הכוח של נאימו מחולץ ממנגנון חשמלי מסורתי, ה- Permanent Magnet Synchronous Motor. הספק המערכת החשמלית עומד על כ-110 כ"ס ו-29.1 קג"מ המאפשרים לה לטפס למהירות מרבית של 150 קמ"ש. כיתת הסוללות הכפולה מסוג ליתיום-פולימר-יון מאוכלסת תחת הרצפה בחלק האחורי. בטעינה אחת בלבד ניתן לגמוא מרחק של 200 קילומטרים. חיבור לשקע הביתי מטעין הסוללות בפרק זמן קצר יחסית של חמש וחצי שעות, כ-80 אחוזים מכוחן נטען תוך 25 דקות בלבד.

קיה מפעילה במתקניה הרבה מכוניות ניסיוניות המצויידות במערכות הנעה אקולוגיות וידידותיות לסביבה. ההתפחות של סוללות הפולימר ועדיפותן על פני הליתיום הרגילות, מעניקות לחברה טביעת אצבע מיוחדת בקרב המכוניות העממיות החשמליות.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully