וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתיב המהיר: מהיום נשלם יותר

אבי בר-אלי

31.3.2011 / 8:03

התעריף עולה ל-7 שקלים. שלושה חודשים לאחר שהנתיב נפתח - 1,000 איש משתמשים בשאטלים במתחם "חנה וסע" מדי יום

תעריף המינימום לנסיעה בנתיב המהיר לתל אביב יעלה ב-1 באפריל בשקל אחד ויגיע ל-7 שקלים לנסיעה. זאת, בעקבות העדכון השוטף של המחיר, הצמוד לסל מדדים. הזכיינית ביקשה לקבוע את תעריף המינימום על 7 שקלים במועד פתיחת הפרויקט, אך בקשה זו נדחתה בידי המדינה.

אגרת הנסיעה בנתיב המהיר נקבעת בהתאם לנפחי התנועה בנתיב, במטרה להבטיח כי מהירות הנסיעה בו לא תהיה נמוכה מ-70 קמ"ש. כשמהירות הנסיעה הממוצעת מתקרבת לרף תחתון, מעלה מערכת האגרה האוטומטית את תעריף הנסיעה כדי שמספר המכוניות יצטמצם. האגרה אתמול, בשעות השיא של הבוקר, היתה 36 שקל לנסיעה, ובימים האחרונים 30-40 שקל.

שלושה חודשים לאחר שהנתיב נפתח הגיע נפח התנועה בו בשעות השיא ל-1,600 כלי רכב בשעה. לרשות הציבור עומד במתחם חניון "חנה וסע" המאכלס 2,000 מקומות חניה, וממנו מופעל שירות שאטלים חינמי לאזור הקריה בתל אביב ולאזור הבורסה ברמת גן. בזכיינית הפרויקט טוענים כי מספר הנוסעים העושים שימוש בשאטלים מדי יום הגיע ל-1,000 וכי מספר כלי הרכב החונים במתחם הוא 780. הזכיינית פנתה לרשות הממונה על הפרויקט בבקשה לפתוח חלק נוסף במתחם, שבו 480 מקומות חניה נוספים.

מנהל התפעול בחברת הנתיב המהיר, הראל חנין, אמר: "אנחנו שמחים להיווכח שבזמן קצר הנתיב המהיר משנה את תרבות הנהיגה לתל אביב. יותר ויותר נהגים משאירים את רכבם במתחם כדי להתקבץ לכלי רכב מרובי תפוסה או להשתמש בשאטלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully