וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישיון נהיגה לפני גיל 17?

ירון אדרי

31.3.2011 / 12:20

רפורמת לימודי הנהיגה בישראל אושרה בקריאה ראשונה. רישיון נהיגה כבר בגיל 16 ותשעה חודשים עם חובת מלווה לחצי שנה

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה ראשונה את הרפורמה בהליך הכשרת הנהג כפי שהוגשה על ידי משרד התחבורה. התוכנית שהוגשה עוד בימי השר הקודם שאול מופז בשנת 2008, קובעת כי לימודי הנהיגה בישראל יתבצעו באמצעות מרכזי לימוד נהיגה מיוחדים (מל"נ) ופרט לניסיון המעשי ישולבו בהם לימודים עיוניים של תורת הנהיגה.

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, מדובר ב"רפורמה מהפכנית שנועדה להביא לשינוי בתרבות הנהיגה בישראל ולצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות דרכים". תוכנית הלימודים כוללת שילוב של שיעורים מעשיים ושעורי השלמה עיוניים, המתבצעים בו זמנית, זאת, כחלק מתפישה חדשנית במשרד התחבורה של לימודי הנהיגה בישראל. התוכנית החדשה תתבסס על כרטיס תלמיד חדש שיכיל 52 מטלות מעשיות ו-24 מערכי שיעור עיוניים אותם ידרש לבצע במשך תקופת הכשרתו. כץ מוסיף כי "שינוי אופן ההכשרה של תלמידי הנהיגה יקנה להם הבנה תעבורתית מעמיקה ויסודית שתאפשר להם לעמוד בהצלחה במבחני הנהיגה ותהפוך אותם לנהגים טובים יותר בכבישים".

במסגרת הרפורמה ניתן יהיה להתחיל בלימודי ההיגה בגיל 16 וחצי. בגיל 16 ותשעה חודשים ניתן יהיה לגשת לראשונה למבחן המעשי במקום גיל 17 כיום. מי שיעבור את הבחינה בהצלחה יקבל היתר נהיגה מיוחד שיותנה בחובת מלווה במשך שישה חודשים, הכוללים שלושה חודשים של נהיגה ביום ובלילה ושלושה חודשים נוספים של נהיגת לילה בלבד. משך הליווי לא יפחת מ-50 שעות. בתום תקופת הליווי יחתמו המלווה והנהג על הצהרה המאשרת את ביצוע הליווי ורק לאחר מכן יונפק לנהג רישיון נהיגה קבוע מטעם רשות הרישוי.

בעת הצגת הרפורמה ב-2008, נקבע תאריך היעד ליישומה לחודש מאי 2010. כעת לאחר שעברה בקריאה ראשונה, תעבור הרפורמה לדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת לקראת הכנתה ואישורה בקריאה שניה ושלישית.

בחודש ינואר 2010 ביטל משרד התחבורה יוזמה אחרת שנועדה להביא לשיפור מיומנויות הנהיגה והעלאת הבטיחות בדרכים. על פי תוכנית שאושרה בשנת 2004, אמורים היו לקום מגרשי הדרכה להשתלמות נהגים אחת לחמש שנים כתנאי לחידוש הרישיון. במגרשים אלה אמורים היו הנהגים לתרגל נהיגה בכביש חלק, בלימות חירום וטכניקות להתחמקות ממכשולים.

"לאור עבודה מקצועית שבוצעה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים וכללה השוואה לנעשה בעולם, נמצא שלמגרשי ההדרכה יש תרומה מעטה ביותר להפחתת תאונות הדרכים. לפיכך, המשרד אישר לקדם פעולות לביטול התקנות", כך כתב כץ לח"כ ישראל חסון שחשף את ביטול היוזמה. לדבריו של חסון, "ביטול התקנות בדבר השתלמות מעשית בנהיגה במגרשי הדרכה הוא בניגוד להחלטת הממשלה וועדת הכלכלה בנושא זה בעבר, אף שסוגיה זו נבדקה אז ונמצא שההשתלמות המעשית היא דרך ראויה ביותר להילחם בתאונות הדרכים".

ממחר אפשר לכבות אורות ביום

החל ממחר, יום שישי ה-1 באפריל, לא חלה החובה להדליק את אורות הדרך ברכב בשעות היום בכבישים בינעירוניים. כזכור, מידי שנה בין ה-1 בנובמבר ל-31 במרץ חלה חובה זו בשל תקופת החורף והראות הלקוייה בעיקר בימים גשומים. יחד עם זאת, אנו בוואלה! רכב ממליצים לכם להמשיך ולהדליק את אורות הדרך בכל שעות היממה. כך רכבכם יבלוט יותר ויגביר את בטיחותכם.

נדגיש כי ביטול חובת הדלקת אורות בשעות היום אינו חל על כלי רכב דו גלגלי החייב בהדלקת אורות בכבישים עירוניים ובינעירוניים, במשך כל ימות השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully