וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא רומיאו זגאטו קורסה TZ3 לייצור

2.4.2011 / 10:16

המכונית הקלאסית של אלפא רומיאו וסדנת זגאטו תכנס לייצור מוגבל בשנה הבאה מצויידת במנוע של דודג' ווייפר. התנגשות הטיטאנים

כמה הייתם מוכנים לשלם על אלפא רומיאו שתוכננה על ידי סדנת זגאטו? קחו שנייה לחשוב על זה, ובינתיים נדווח כי על פי מגזין 'אוטו בילד' הגרמני מסתמן שאלפא רומיאו תפנה לייצר את הקורסה TZ3 שהוצגה אשתקד, וזאת לאחר שכולם האמינו שמדובר בתרגיל עיצובי גרידא. עלותה של האלפא טרם נקבעה, אך מתברר כי מתדפקים לאחרונה על מפתנם של האיטלקים בעלי ממון בניסיון להקדים את המזמינים שכבר הסתננו לרשימת ההמתנה. כמה מעטפות תתקבלנה מתחת לשולחן לדעתכם?

הקורסה זגאטו נחנכה במסגרת חגיגות ה-100 שנים של אלפא רומיאו בתערוכת קונקורס דה אלגנז. העיצוב החיצוני מלכד את תמהיל מכוניות המירוץ של אלפא רומיאו ופרארי יחד עם לטיפות המכחול של הקונספטים מבית המעצבים של הסדנה. התכנון הראשוני היה לנסות לשווקה כמכונית מירוץ רעיונית לתחרויות מוסדרות בעתיד. אלא שמדובר בפרק דמיוני בשלב כל-כך מוקדם, לפחות ברמה ההתפתחותית של הדגם.

לא רק אופנה וחלומות יש בה באלפא קורסה הנדירה אלא גם תוכן עשיר ועסיסי. התבנית עליה מורכבת הזגאטו שייכת לדודג' וויפר (תוצאות המיזוג עם פיאט) עם צמיחה קלה בממדים בכל פינה. התמונות מעט מתעתעות אך הזגאטו האדומה שמנה אפילו מהוויפר הארסית עימה היא חולקת כעת מרכיבים. ואם כבר נגענו במנת הארס שלה, באלפא רומיאו מדווחים כי מנוע ה-4.2 ל' שנקבע לה במקור (420 כ"ס) ננטש לטובת יחידת ה-8.4 ל' מונסטר לג'נד של דודג' שמפיקה 612 כ"ס מעשרה צילינדרים. נתונים שמציבים זמן מיאוץ ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות לערך בסיועה של תיבה ידנית עם שישה הילוכים.

קשה לנתח כמה ידרשו המילאנזים עבור ילדת הכלאיים שלהם. במהלך ההיסטוריה אלפא רומיאו וסדנת זגאטו חברו יחדיו כדי לייצר כמה מהחתיכות המדליקות והיקרות ביותר בעולם. המזוהה ביותר בטווח המודרני הייתה כנראה ה-SZ ספרינט זגאטו שיוצרה בין 1989 ל-1991 בעותקים בודדים. נדירות היא מילה נרדפת לזגאטו, ויש לשער שכמו המכסה הרזה של העותקים, כן המחיר יהיה תפור לקומץ זעום של בעלי הון שלא יוכלו להתאפק מלהניח את ידם עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully