וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר החסכונית מכולן

1.4.2011 / 10:26

מכונית הניסוי יגואר XF מנוצלת לחשיפת יחידת הטורבו דיזל החזקה והחסכונית בתולדות המותג הבריטי. 190 כ"ס, 18.5 ק"מ לליטר

יגואר מצמצת נפחים. בצבעי הסוואה פראיים מפרסמת יגואר את תמונותיה של ה-XF טורבו דיזל החדשה הנחשבת לקמצנית הגדולה ביותר שאי פעם עזבה את מפעליה. את היד הקפוצה היא מחזיקה חזק רק בביקורים בתחנת הדלק, שכן הסלונית המוכשרת מצויידת במנוע סופר חסכוני הצורך ליטר סולר בכל 18.5 ק"מ של מרחק נסיעה.

חיית הכביש הבריטית חמושה במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.2 ל' המצויד במכללים מתקדמים לרבות בוכנות הפועלות בחיכוך מופחת, מערכת קירור מים משופרת למגדש הטורבו, מזרקים טובים יותר וכן גל ארכובה חדש. ממדיו הקומפקטיים של המנוע איפשרו ליגואר להכניס בו מערכות אלקטרוניות כגון מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת) כשבנוסף הותקנה תמסורת אוטומטית מודרנית עם שמונה יחסי העברה תוצרת ZF. בזכות מרכיבים אלו, צונחת פליטת הפחמן הדו חמצני CO2 לנתון מרשים של 149 גק"מ.

אל האספלט שולחת התיבה כ-190 כ"ס ו-45.9 קג"מ מתחום של כ-2,100 סל"ד. מהמקום מאיצה המכונית ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ועד למהירות מרבית של 230 קמ"ש. עוד מספרים במותג הבריטי כי נעשתה מלאכה קפדנית לצמצם את רעש המנוע ולמנוע חדירה של דציבלים מטרידי שלווה מיחידת הסולר בחזית.

יגואר רואה ברכב זה חשיבות עליונה לשוק האירופי, שם הגרמניות הבכירות של אודי, מרצדס וב.מ.וו להן מנועי טורבו דיזל מככבות בטבלת המכירות. אך גם בארה"ב מצפים לבואה של היגואר דיזל על רקע הגבלות זיהום האוויר ועליית מחירי הדלק שם. אלינו היא לא צפויה להגיע בינתיים, כפי שנמסר לנו מהיבואנית חברת מאיר.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully