וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשלמו פחות על 'חופשי חודש'

ירון אדרי

31.3.2011 / 15:24

במקביל לעליית מחירי הדלק יוזיל משרד התחבורה את תעריפי הנסיעה באוטובוסים בעשרה אחוזים. רק למנויי 'חופשי חודשי'

החל ממחר, יום שישי ה-1 באפריל, יהיה זול יותר לנסוע באוטובוס. כצעד נוסף לעידוד השימוש בשירותי תחבורה ציבורית יוזלו תעריפי מנויי 'חופשי חודשי' בכעשרה אחוזים. זאת לאחר שבחודש שעבר הוזלו תעריפי המנויים בקווי רכבת ישראל ב-11.5 אחוזים. ההוזלה מגיעה בעקבות החלטת ממשלה שניתנה לפני כחודש ימים.

על פי התעריפים החדשים מחיר מנוי 'חופשי חודשי' בקווי האוטובוסים בירושלים וחיפה יעמוד על 227 שקל, במקום 252 שקלים. בתל אביב והסביבה יעמוד המחיר על 200 שקלים במקום 222 שקל. בגוש דן 324 שקלים במקום 360 שקלים. בבאר שבע 144 שקלים במקום 160 שקלים, בנצרת 99 שקלים במקום 110 שקלים, בבית שמש 113 שקלים לעומת 125 שקלים ומנוי 'חופשי חודשי' מרחבי בשרון יעלה 159 שקלים במקום 177 שקלים.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי משרדו יציג בימים הקרובים רפורמה מקיפה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בכל קווי השירות הבינעירוניים המקשרים בין ישובי הפריפריה למרכז הארץ. לדבריו, במסגרת הרפורמה תחול הוזלה משמעותית בתעריפי הנסיעה הבינעירוניים בישובים רבים. כץ הנחה את אגף תחבורה ציבורית במשרדו לבחון אפשרות להוזלה של תעריפי התחבורה הציבורית גם בקווים האזוריים המקשרים בין ישובי הפריפריה בארץ.

עוד בקרוב יחל משרד התחבורה לגבש הסכמים מפורטים עם כל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ להתקנת קורא כרטיסים שיאפשר לבעלי 'כרטיס חכם' לעלות לאוטובוס מבלי לגשת לנהג בדומה לנהוג במדינות רבות באירופה. זאת ועוד במסגרת הרפורמה תונהג בקרוב בגוש דן שיטת תעריפים 'אזורית – טבעתית' על פי אזור מוצא ויעד הנסיעה, הכוללת מעבר חופשי בין קווי אוטובוסים של כל המפעילים במשך 90 דקות. בשלב השני של התוכנית תורחב הרפורמה לאזורים נוספים ברחבי הארץ.

שר התחבורה ציין כי הוזלות התעריפים בתחבורה הציבורית נועדו בין השאר לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולהגדיל את האטרקטיבית שלה לעומת הרכב הפרטי, באמצעות זמינות גבוהה של קווים ואוטובוסים ומתן שירות טוב ויעיל יותר. נציין כי במקביל להוזלת התעריפים, החל מהיום בחצות יעלו מחירי הדלק ליטר בנזין 95 אוקטן יעלה 7.39 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully