וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט עתידנית: רודסטר היברידית קיצונית

3.4.2011 / 11:23

שברולט קוריאה חושפת מכונית רודסטר ספורטיבית המשלבת מנוע בנזין טורבו ומנועים חשמליים עם תיבה כפולת מצמדים

החטיבה הקוריאנית של שברולט, חושפת בימים אלה מכונית תצוגה עתידנית שאמורה להציג רעיון תכנוני חדש לעתיד החברה. המכונית החדשה נשענת על התצורה ממגנטת מכוניות הרודסטר, שלה שני מושבים ושמיים פתוחים מעל לראשי הנוסעים. שמה נבחר להיות שברולט Mi-Ray (מי-ריי).

אם נביט מעבר לעיצוב החיצוני הקיצוני שלדברי שברולט מאחד בין מראה של מטוס קרב עתידני לבין מכוניות העבר של החברה, המונזה SS מ-1963 והקורבייר סופר ספיידר מ-1962, נגלה שזו בנויה כולה מחומרים אקזוטיים שאינם נגישים עדיין לכל, סיבי פחמן מחוזקים וקלי משקל. אורכה עומד על 9 מילימטרים פחות מ-4 מטרים, גובהה 110 ס"מ, רוחבה 186.5 ס"מ, בסיס גלגליה נפרש על פני 237.5 ס"מ, היא נשענת על ארבעה מתלי עצמות עצה כפולות ונועלת גלגלי ענק - 245-35 R20 מלפנים ו-295-30 R21 מאחור. אולם, כדי לשמור על קרבה מסוימת לזמננו, שברולט ציידו אותה גם בטכנולוגיית הנעה הקרובה לזו שמוצעת כיום.

על התנועה אחראית מערכת משולבת (היברידית) שמחברת בין צמד מנועים חשמליים (אחד לכל גלגל) מלפנים בהספק של כ-20 כ"ס כל אחד שמקבלים את כוחם מסוללת ליטיום-יון בהספק של 1.6 קו"ש (טעינה גם מאגירת אנרגיית הבלימה), לבין מנוע מרכזי בנזין קונבנציונלי בנפח 1.5 ליטר מוגדש טורבו. נתוני ההספק של זה לא נמסרו, אך בעוד שהמנועים החשמליים מספקים יכולת תנועה שקטה ונקיה בעיר, במעבר לנהיגה ספורטיבית, המנוע החשמלי יניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה של שברולט.

לדברי שברולט, המשקל הקל של המכונית, יחד עם שילוב המנועים החשמליים והתנגדות האוויר הנמוכה יניבו צריכת דלק נמוכה של 25.5 ק"מ לכל ליטר דלק בתחום העירוני ו-26.8 ק"מ לליטר בשיוט בינעירוני, שם מנוע הבנזין מתפקד כמנוע העיקרי.

שברולט Mi-Ray קונספט. אתר יצרן
שברולט Mi-Ray קונספט/אתר יצרן

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully