וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין פורד פוקוס לשוקולד?

4.4.2011 / 11:21

פורד מכניסה את פוקוס המשפחתית לדיאטת משקל חריפה. טכנולוגיה מעולם השוקולד תפחית את משקל חלקי הפלסטיק

מחקרים רפואיים הוכיחו בעבר שלקקאו יש סגולות רפואיות חשובות אם צורכים אותו נכון. אבל מתברר שהרעיון מאחרי תרכובות הבסיס לשוקולד נסכו השראה במקומות מוזרים ויוצאי דופן. הפעם זו תעשיית הרכב ובפרט פורד המאמצת את הפולים האקזוטים כרעיון להורדת משקל על ידי שימוש בפלסטיקה הבנויה ככוורות שוקולד תעשייתיות. הכירו את ה-MUCELL.

לחומר הנבחר יש השפעה חשובה מאוד כגורם מצמצם משקל על כל מעטפת המכונית. לדברי פורד, הטכנולוגיה לפיה הפלסטיק מתמצק בתוך המרקם דומה לכוורת שוקולד אוורירי ולכן ניתן להוריד לא מעט קילוגרמים בעלות נמוכה יחסית. "בפעם הראשונה שראיתי את הפלסטיק הזה תחת המיקרוסוקופ אמרתי לעצמי שזה נראה כמו שוקולד אוורירי בקוביות (Aero Chocolate). הבועות בפנים משנות את הטעם, אבל גילינו שהשיטה הזאת עובדת גם בפוקוס וניתן לחולל בה שינויים מהותיים". כך מסביר בכיר פורד גארת' דין.

על פי מחקרי החברה עולה כי משקל המכונית הופחת בכ-20 אחוזים לעומת הדור הקודם, וכי חלה ירידה גם בפליטת הפחמן הדו חמצני לאוויר (CO2). לא פחות חשוב הוא תהליך הייצור הכללי המשקף חשיבה על סך כל הפרטים והסביבה. התאמת התנאים חוסכת הן שימוש בחומרים מסובכים יותר, הן בכוח-אדם וגם במשך הזמן האורך לייצר את החומר במפעלים. "אנחנו מרכזים את הכול. היות והמכוניות מתנהגות היום טוב יותר, מאיצות מהר יותר ובולמות טוב יותר, זו עלייה איכותית בכל האספקטים מבלי להוריד מערכן הבטיחותי", מוסיף דין.

טכנולוגית ה-MUCELL תחנוך את הופעת הבכורה שלה בפוקוס לקראת אמצע השנה. מאוחר מכך תצטרפנה אליה C-מקס ו-S-מקס. בשנים מאוחרות יותר מונדאו וגלאקסי תצטיידנה אף הן בתרכובות והכול במסגרת תכנית החברה לקזז את משקלן של המכוניות הקטנות בכ-100 ק"ג ואת הגדולות ביותר מ-300 ק"ג עד לשנת 2020. טעם העתיד.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully