וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוודית הכי לוהטת על הכביש

4.4.2011 / 16:46

היא נדירה, חזקה, ומגיעה ל-392 קמ"ש. קוניגסג CCR של סדנת אדו-קומפטישן היא סקנדינבית רותחת. יש לה גם נהג שמחזיק אותה קצר

כשזה לא מספיק אז לא מספיק. סדנת אדו-קומפטישן, אותה חבורה מהוקצעת שהפיקה את הלמבורגיני lp750 שפגשנו לאחרונה, הצליחה להניח את ידיה המיומנות על הקוניגסג CCR הפרטית של לקוח עשיר. מתברר שהברנש הגיע למתקניה בגרמניה כשברשימת הקניות שלו מופיעה הקוניגסג הבאה - ארגרה, המנפקת כ-1,115 כ"ס. אלא שבינתיים ועד שזו תנחת במשכנו, יאלץ להסתפק בעדר סוסים רגוע יותר.

"הלקוח, אחד מתוך כמה בודדים בעולם שיש ברשותו CCR, הגיע אלינו עם משאלה אחת – תעשו אותה יותר מהירה ויותר חזקה". ככה מציין כריסטיאן אודייגר, ראש מחלקת העיצוב של הסדנה במסגרת הרכבת קיט הסטייג' 2. כמה יותר חזקה? באדו לא מפרסמים כמה מאיצה כעת המכונית ל-100 קמ"ש (3.2 ש' בדגם המפעל), אך מספרים כי מהירותה המרבית מסוגלת לחצות בנקל למעלה מ-350 קמ"ש ועד לשיא של כ-392 קמ"ש. איך כל זה קורה?

מנוע ה-V8 של פורד בנפח 4.7 ל' בנזין מוזן בעוצמה מתוגברת על ידי צמד מגדשי-על משופרים (ROTREX) תוך כיול מחודש למחשב ניהול המנוע. למרות הצביון הטכנולוגי הנרחב, מתכנני הרכב הפרטיים מדגישים כי הזדקקו לסיוע תומך מהיצרנית השוודית כדי להתאים את יחסי העברה של התיבה הידנית במטרה להדק את רציפות המומנט המשופר (100.5 קג"מ במקום כ-91.3).

צמרת הכוח מטפסת ב-CCR מ-827 ל-891 כ"ס המתקבלים כעת ב-7,200 סל"ד במקום ב-6,900 סל"ד. התיבה הידנית לה שישה יחסי העברה פורקה מהיסוד, ובה הותקנו מרכיבים שיעבו את עמידותה במהירות גבוהה ויתזמנו מאוצים הרמוניים יותר. בזכותם, מצליחה התמסורת להפיק את מרב העוצמה בתחום שבין 3,000 ל-6,000 סל"ד ולשמור על גמישות גבוהה וזרימה שוטפת בין ההילוכים.

למי שחשובה גם ההופעה החיצונית (לא שחסר ל-CCR אפקט הרתעתי), מרחיבה אדו חבילות קוסמטיות לחוץ ולפנים. תא הנוסעים עוטה שכבות מרובות של אלקנטרה, סיבי-פחמן וחומרים אקזוטיים נוספים שרכיבים מהם לעתים שווים בערכם למכונית עממית פשוטה. מבחוץ העסק דיסקרטי ומסתכם בחישוקים מוגדלים במעט וגוון כסף בוהק.

הגרמנים של אדו מציינים כי הרכב לעיל הספיק לשוב חזרה לבעליו בתום מסכת השיפורים. המחיר לעדכונים סודי בהחלט, וכנראה יהיה שמור לאותה אגודה סגורה של אנשים בעלי הון, שבבעלותם עותק אחד מ-20 ה-CCR שנוצרו באמצע העשור הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully