וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על מירוצי רחוב

ירון אדרי

5.4.2011 / 9:25

המשטרה עצרה ארבעה נהגים שהשתתפו במירוצי רחוב, שניים מהם נשלחו למעצר בית. "שימוש עברייני ברישיון נהיגה חוקי"

היחידה המרכזית של אגף התנועה עצרה ארבעה נהגים החשודים כי השתתפו במירוצי רחוב לא חוקיים, זאת לאחר חקירה סמויה ותצפיות שבוצעו ותיעדו את הפעילות. המעצרים בוצעו בשלב מאוחר יותר לאחר שהנהגים זוהו באמצעות לוחיות הרישוי במכוניתם וחוקרי היחידה הגיעו אל ביתם. שניים מהנהגים הובאו בפני שופט ונשלחו למעצר בית מלא לאחר ששוחררו בערבות של 2,000 שקלים, וכן נדרשו להפקיד את רישיון הנהיגה שלהם.

באגף התנועה מציינים כי זו הפעם הראשונה בה מבוצעים מעצרים כנגד נהגים המשתתפים במירוצי מכוניות שאינם חוקיים. לדבריהם, המירוצים נערכים בערבי שישי במספר כבישים במרכז הארץ, תוך נהיגה פרועה ומהירה המסכנת את משתמשי הדרך ועם מכוניות משופרות בעלות הספקי מנוע מוגדלים בניגוד לחוק. במהלך המעצרים, נבדקו המכוניות על ידי בוחן מוסמך וחלקן הורדו מהכביש עד למעבר מבחן רישוי (טסט) חוזר לאחר ביטול השינויים שנעשו בהן.

"מדובר בסיכון חיים של ממש בו מתבצעת נהיגה בקלות דעת של האוחזים בהגה", כך מסר מ"מ ר' אגף התנועה תנ"צ רפי פלד. "אומנם ניתן להם רישיון נהיגה באופן חוקי, אולם אלה עושים בו שימוש עברייני המסכן חיי אדם ואנו לא נאפשר זאת". למתנגדים הצטרפה גם עמותת אור ירוק ולדביר המנכ"ל שמואל אבואב, "מדובר בתופעה מסוכנת של הפיכת רכבים לכלי רצח בכביש, על ידי ביצוע שינויים לא חוקיים במבנה הרכב והמנוע ועריכת מירוצים באמצעותם, המסכנים הן את עצמם והן את כלל משתמשי הדרך".

נזכיר כי במהלך שנת 2010 עצרו בלשי אגף התנועה עשרות בעלי מכוניות שהוגדרו על ידם כמשופרות בניגוד לחוק. בתום חקירה, מספר מכוניות הורדו מהכביש ובעליהם נדרשו להחזירם למצבם המקורי ולהעבירם טסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully