וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה ראשונה: ב.מ.וו M5 החדשה

5.4.2011 / 12:30

תערוכת שנגחאי תארח את ב.מ.וו M5 החדשה בפורמט רעיוני בדרך לפסגת הבכורה האירופית בפרנקפורט. גולת הכותרת - מנוע V8 כפול מגדשים

מספר חודשים טרום הופעתה הרשמית במסגרת אירופית, חושפת ב.מ.וו את ה-M5 החדשה על רקע חימום תערוכת הרכב בשנגחאי. מהדורת הסלון הסוערת שתוצב במתקנים הסינים שוגרה ממינכן כמכונית ראווה (קונספט) וכטיזר מפתה לקראת המודל הסופי, שייחשף ברבעון האחרון של השנה בפרנקפורט. על אף שנראה בתמונות כי מלאכת התכנון הסתיימה, ישנם כמה חלקים חסרים בתצרף שעומדים על הפרק.

על פי המסורת הבווארית, מובדלת ה-M5 מאחותה המהודרת על ידי מראה חיצוני משחר לטרף. הכליות המסורתיות של החברה מכותרות על ידי שבכה קדמית אגרסיבית ומאיימת, כולל הוספתם של פתחי יניקה מוגדלים. בתי התאורה בחלק האחורי מקבלים שינויים מזעריים בזווית המותניים, כאשר בדופן החלק התחתון מושתל דפיוזר מושחר, המכיל את ארבעת המפלטים המפוצלים שלא משאירים הרבה מקום לדמיון.

בחזיתה של הבימרית לא יאוכלס מנוע עשרה צילינדרים עם 500 פלוס קצת כ"ס, כפי שהיה בדגם היוצא E60. התחייבותה של ב.מ.וו להפחית את הנזק לסביבה ולמזער קנסות בעוון חריגות ב-C02 הניתנים מהאיחוד האירופי המפקח על המדד האקולוגי, הביאו להחלטה להתקין מנוע קצת יותר קומפקטי ויעיל, אך חסר פשרות בעוצמתו.

הגרמניה תצטייד בחטיבת V8 כפולת מגדשי טורבו, לה הספק של יותר מ-560 כ"ס מנפח של 4.4 ל'. קפיצת הדרך הטכנולוגית ונטישת היחידה הקודמת, נתמכת בתיבת הילוכים כפולת מצמד עם שמונה יחסי העברה השולחת את הכוח לגלגלים האחוריים. התמסורת פותחה עם מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת) המקנה למכונית הפחתה בתצרוכת הדלק ובפליטת הפחמן הדו חמצני. לדברי ב.מ.וו, עומדת הצריכה על כ-6.5 ק"מ לליטר בעוד המפלטים משחררים לאטמוספרה כ-255 גק"מ. לא בדיוק מתנה אקולוגית לשוכני היערות, אבל בנסיבות האלה היא ראויה להקלות מסוימות.

מובן שלאור התקדמות מערך המחשוב, ה-M5 תזכה לרשימה ארוכה ומתוחכמת של מערכות אלקטרוניות השולטות על אופי המתלים. מנגנוני 'M לוג'יק' ו'אקטיב M' ידאגו לכך שתוכלו לסנן ולבחור כיצד תעכל המכונית את השיבושים בכביש, בין אם ברכות, ברוח ספורטיבית או ברוגע שגרתי. עוד נאמר כי החטיבה האקולוגית 'אפישנטדיימניקס' (EfficientDynamics)אחראית להשלה משמעותית במשקלה של המכונית, אולם לא ידוע הנתון המדויק.

הפרטים המלאים על ה-M5 ינופקו לקראת תערוכת הרכב בגרמניה בספטמבר. תג המחיר המשוער לדגם שיקבל את הסימול F10, דור שישי מאז תחילת הסדרה ב-1984, יעמוד על כ-65 אלף יורו (כ-325 אלף שקלים לפני מסים). מכירות תחלנה בחודש נובמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully