וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא דאג לצמיגים וייכנס לכלא

ירון אדרי

6.4.2011 / 11:39

נהג שלא הקפיד על תקינות צמיגי מכוניתו והיה מעורב בשל כך בתאונה בה מצא את מותו נוסע ברכב, נשלח ל-15 חודשי מאסר

האם בדקתם לאחרונה את תקינות צמיגי מכוניתכם? חשוב שתעשו זאת, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם מאחורי סורג ובריח. בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את ערעורו של נהג עליו נגזר עונש מאסר בפועל בגין אי הקפדה על תקינות צמיגי מכוניתו, וגרם לתאונת דרכים בה מצא את מותו קרוב משפחה שנסע עימו במכונית. כנגד הנהג, זאהי בן חליל חסון, נגזרו 15 חודשי מאסר בפועל והוא נפסל מלהחזיק רישיון נהיגה למשך 12 שנים.

ביום ה-14 ביוני 2010 גזר בית המשפט לתעבורה על הנאשם את העונש לעיל. בפסק הדין כתב השופט שמואל יציב כי "ירידת לחץ האוויר בצמיג האחורי כתוצאה מרשלנותו הנמשכת של הנאשם, כפי שתוארה לעיל, ואילוצו לפנות שמאלה בפנייה חדה, כאשר לא שמר מרחק מהרכב שלפניו, גרמה לסבסוב הרכב, לתאונה ולתוצאה הקטלנית".

פסק הדין מתאר את השתלשלות העניינים קודם לתאונה הקטלנית, לפיהם עולה הרושם כי חסון לא ייחס את החשיבות הראויה לתקינות הצמיגים ובכלל זה הקפדה על לחץ אוויר בהתאם להוראות יצרנית הרכב. "במקרה שלנו הרשלנות היא חמורה. מדובר ברשלנות נמשכת: הנאשם רכש רכב ולא טרח לוודא אצל מוסך מוסמך, או אצל צמיגאי מוסמך, מה הן הוראות היצרן לגבי לחץ האוויר שאמור להיות בגלגלי הרכב", כך נכתב.

עוד מנה השופט מקרים נוספים בהם פעל חסון ברשלנות. שלושה ימים טרם התאונה הוא נוכח לדעת כי חסר אוויר בצמיגים, אולם לא טרח לבדוק או לנפח אוויר כנדרש גם לאחר ששאל בעל רכב זהה. גם ביום התאונה משראה חסון כי חסר אוויר בצמיגי הרכב, הוא לא ניגש לבעל מקצוע כדי לבחון זאת אלא מילא אוויר ויצא לדרכו. "זה המעשה הרשלני השלישי המתמשך של הנאשם". לכך מוסיף השופט גם רשלנות נקודתית בגין אי שמירת מרחק מהרכב לפניו, דבר שלמעשה גרר בסופו של דבר לתאונה.

כאמור, בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של חסון פה אחד על ידי שלושה שופטים. "נסיעה ברכב שלא בוצעו בו פעולות תחזוקה נדרשות, היא נהיגה היוצרת מעצם טיבה סיכון בלתי סביר, זאת גם אם נסע הנהג ברכב במהירות סבירה. מכאן חומרת הרשלנות וכאמור, כאשר התוצאה קטלנית, יש להביא את הדבר בחשבון במסגרת הענישה, כפי שעשה בית משפט קמא", כך נרשם בהחלטה.

לפסיקתם של השופטים מצטרפת אור ירוק. זו מוסרת כי "עמותת אור ירוק, רואה בנושא בטיחות הרכב כגורם מרכזי בשמירה על חיי הנהגים והנוסעים. בפסק הדין העביר בית המשפט מסר חד וברור שעל כל נהג בישראל מוטלת אחריות אישית לנסיעה ברכב תקין וכל טיפול רשלני או התעלמות מתקלה שפוגעים בבטיחות הרכב יובילו לענישה חמורה כלפי הנהג הרשלן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully