וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי קוואטרו מסתערת על הכביש

5.4.2011 / 14:42

מכונית הקונספט אודי קוואטרו תגיע לרצפת הייצור בשנת 2013 על פלטפורמת ה-S5 ומנוע ה-TTRS. עדיין לא נקבע אם תהיה מוגבלת ייצור

אודי קוואטרו קונספט שנחשפה אשתקד בתערוכת הרכב בפריס עומדת להפוך למכונית ספורט רשמית, שתורכב במכסה מוגבלת של עותקים. כך עולה מדיווחים של כלי התקשורת בבריטניה. פלטפורמת המכונית תבוסס על שלדתה של אודי S5 עם שילוב טכנולוגי מצורף של הנעה כפולה, מנועים מוגדשי טורבו וביצועים שהולמים את תורת הקוואטרו המיתולוגית. מתי זה יקרה? כנראה ב-2013.

הקוואטרו קונספט תשתדל לחקות ולחזק במזגה, את יכולותיה של המכונית החלוצה משנות ה-80. משקלה הכללי יהיה נמוך יחסית בזכות העשרה של חומרי אלומיניום בשלדה ומרכב קצר המורכב סביב היושבים והגלגלים. הקילוגרמים העודפים שיוסרו ממנה יסייעו למכונית לפתח כישורים שטרם תועדו במכוניות הספורט של המותג הגרמני. לדברי אודי, מי שלא מוצא את סיפוקו ב-S5 או דומותיה יזכה להרפתקה חוויתית של ריגושים תמורת סכום כסף נוסף ולא צנוע בעליל.

את כל הגלגלים תניע חטיבת בנזין מושאלת מה-TTRS, לה חמישה צילינדרים בנפח של 2.5 ל' טורבו שתייצר הספק לא רשמי של כ-420 כ"ס. תיבת ההילוכים אינה מסוג ה-DSG הרובוטית כפולת המצמד כפי שחזו בתחילה שתנבע מה-S5, כי אם ידנית קונבציונאלית עם שישה יחסי העברה. על ביצועים עוד מוקדם לדבר, אך נראה כי באודי מבצעים לאחרונה ניסויים באב-טיפוס שהוקצה למטרות בדיקה לקראת ייצור ואט אט דולפים המספרים החוצה.

הקוואטרו קונספט תוכננה על ידי וולפגנג אגגר, מעצב על שנשכר על ידי פולקסווגן בתום כהונה כמעצב של אלפא רומיאו. בין יצירותיו האחרונות הייתה הקומפטיציונה 8C, כך שהמכונית ביידים טובות. אגגר זוכה לגיבוי מלא ממנכ"ל פולקסווגן מרטין ווינטרקון לחבר את המודל הסופי של המכונית עבור החלק האחרון. אולם, ווינטרקון תוהה כעת באיזו כמות תיוצר המכונית, שכן עלות פרויקט הסבת ה-RS5 לקאווטרו קונספט נאמדת בכ-560 מיליון דולרים. "אני רוצה מאוד לייצר אותה. אבל בשביל שהיא תהיה רווחית צריך לחשוב על כמות של כ-35 אלף עותקים בשנה והרחבת הקו לעוד מכוניות קאווטרו" כך אומר המנכ"ל.

ממרכז אחר בגרמניה אותו מאכלס מנהל המותג רופרט שטדלר נשמעים קולות התנגדות. שטדלר טוען כי המכונית חייבת להיות נדירה מאוד, קרי במספר עותקים מצומצם וכי יש לשווקה כמכונית נישה, כמו מכונית על כגון אודי R8. "אני הייתי מעדיף שתהיינה יחידות בודדות. אולי צריך לחשוב על הרכבתה בצורה ידנית בתוספת מחיר. ערכה יעלה ובעתיד תהפוך לקלאסיקה כמו קודמתה", אומר שטדלר למגזין הרכב האמריקני 'מוטור-טרנד'. לשני העסקנים הרצוצים נותרה כשנה של עימותים והחלטות לנבור במעמדה של הקוואטרו קונספט, עד להכרעה.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully