וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגטי גליבייה לייצור

6.4.2011 / 7:10

חטיבת הפאר של פולקסווגן קיבלה אישור רשמי לייצר את המכונית היוקרתית שבקרבייה שוכנים יותר מ-1,000 כ"ס. כבוד לכבודה

בוגטי, יצרנית מכונית העל האגדית וירון, זכתה למימון מבעל הבית קונצרן פולקסווגן להפקיד את ספינת הפאר בוגטי גליבייה בקו הייצור הרשמי של החברה בצרפת. כך מדווח אתר האינטרנט הכלכלי בלומברג. מכונית הסדאן של בוגטי הנקראת על שם מכונית הטייפ 57 מ-1934, וכן על שמם של הרי הגליבייה באלפים המארחים את סבב הטור דה פרנס, מתומחרת בסכום שנע בין 1.3 ל-1.5 מיליון דולרים ליחידה אחת.

בפולקסווגן עקבו בדריכות בחודשים האחרונים אחר הצמיחה המתחוללת בגזרת הסדאן המפוארות, ובמיוחד לטשו עיניים לכוונה של פרארי שהציגה את ה-FF כפולת ההנעה ומרובת המושבים, שנחשפה בחודש האחרון במסגרת תערוכת ז'נבה. האיש שתמרץ את בכירי פולקסווגן ושכנע אותם שיש טעם בקיומה הוא וולפגנג דורהיימר, מנהל הפיתוח לשעבר בפורשה שנטל את הפיקוד על בנטלי ובוגטי בפברואר האחרון. יש לציין שגם למבורגיני שנמצאת בשליטה של פולקסווגן מחפשת פתרונות כלכליים להבשלת דגם הסדאן שלה.

הגליבייה 16C תיוצר במפעל מולסהיים הצרפתי בתום סדרה של עדכונים טכנולוגיים המותאמים לדרישותיה של המכונית. המנוע הסדרתי -W16 לו שישה עשר צילינדרים ושני מגדשי על, צפוי לחלץ למעלה מ-1,000 כ"ס מיחידת ה-8.0 ל', וינצל הן טכנולוגית הזנת בנזין רגילה והן תרכובות של ביו-דיזל הידידותיות יותר לסביבה. מכונית זו תהיה לפי כל הדעות לסדאן המפוארת המהירה והחזקה ביותר בעולם. מסתבר שהיא גם תהיה היקרה מכולן.

  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully