וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני חלקי חילוף נגד משרד התחבורה

ירון אדרי

5.4.2011 / 14:24

חטיבת החלפים בלשכת המסחר עתרה לבג"צ בדרישה לבטל את הוראת הסימון שדורש משרד התחבורה. "הוראת החוק מגיעה לעיתים לכדי חוסר סבירות קיצונית"

חטיבת החלפים לרכב בלשכת המסחר עתרה היום (שלישי) לבג"צ בדרישה לבטל את הוראת הסימון שדורש משרד התחבורה. על פי דרישה זו, על היבואנים לסמן עוד במפעלי הייצור בחו"ל את חלקי החילוף ולציין על כל חלק את ארץ הייצור, שם היצרן וכתובתו. זאת כדי להבטיח את הפיקוח על הייבוא ולמנוע הטעיית הציבור. נזכיר כי בשלוש השנים האחרונות מתנהל מאבק בין יבואני החלפים לפורום ארגוני הרכב (איגוד יבואני הרכב, איגוד המוסכים, איגוד השמאים, איגוד קציני בטיחות בתעבורה, איגוד מכוני הרישוי וארגון מנהלי התחבורה) בגין מקור ואיכות החלפים, לו שותף משרד התחבורה.

בחטיבה המייצגת עשרות יבואני חלפים, מדגישים כי הם מסכימים עם דרישת משרד התחבורה. אלא שלדבריהם, פעולת הסימון יכולה להתבצע בישראל טרם שיווק הפריטים ואין צורך לעשות זאת במפעלי הייצור מעבר לים. לטענתם, לדרישה משמעות כלכלית כבדה ומרחיקת לכת שעלולה להביא לחיסול הענף. כמו כן, את העלות הנוספת יאלצו לספוג הצרכנים אם במחירי החלפים שיעלו או בפרמיות הגבוהות יותר שתדרושנה חברות הביטוח. עוד נזכיר כי בעבר איימו היצרנים כי יפסיקו את הייצוא לישראל בשל דרישה זו.

בעתירתם טוענים יבואני החלפים כי "ההוראה הוצאה בניגוד להוראות צו הפיקוח על מוצרי תעבורה; ההוראה מנוגדת לחוק חופש העיסוק כיוון שהיא פוגעת באפשרות יבואני החלפים להתפרנס מעיסוקם; ההוראה נגועה באפליה לרעה לעומת יבוא מוצרים אחרים דוגמת תרופות, מוצרי חשמל וחומרים כימיים, בהם לא נדרש סימון בחו"ל; ההוראה מפלה בין חלקי חילוף חדשים בהם נדרש סימון בחו"ל לעומת חלקים משומשים בהם אין דרישה שכזו; דרישת משרד התחבורה מהיצרן לסמן בחו"ל את החלפים תיתקל בסירובם של היצרנים שכן הדבר לא מקובל בחו"ל; כמו כן מדובר על עול כלכלי כבד על גב היבואנים שיידרשו לפקח על הליך הסימון בחו"ל ואף קיים חשש לרישום שגוי של חלפים בחו"ל".

עוד לטענת יבואני החלפים, בהוראת הסימון ישנו חוסר סבירות קיצוני. כך למשל נדרש הכיתוב המפורש 'Made In…', ומשרד התחבורה אינו מסתפק בכיתוב המאפיין מדינות מסויימות כמו ארגנטינה (Industria Argentina), צרפת (Fabriqué en France) וכדומה. כמו כן, לטענתם משרד התחבורה אינו מכיר בסימון EEC או EU המציינים את האיחוד האירופי. עוד הם מוסיפים כי אופן הייבוא הנוכחי כבר מבטיח את הפיקוח על הייבוא ומונע הטעיית צרכנים, כך שאין כל סיבה להחיל את הנוהל החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully