וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן ג'טה לא, יונדאי אלנטרה כן

ירון אדרי

6.4.2011 / 17:05

קונסיומר ריפורטס מדרג את פולקסווגן ג'טה החדשה במקום האחרון מבין המשפחתיות הנמכרות בארה"ב. הכי ממליצים על יונדאי אלנטרה

חישבו על 11 מכוניות משפחתיות שאתם מכירים, כשאחת מהן היא פולקסווגן ג'טה. מבין כולן, היכן הייתם מדרגים אותה? סביר מאוד להניח שלא במקום האחרון. אלא שזה בדיוק הדירוג שהיא קיבלה מבוחני קונסיומר ריפורטס בארה"ב, שבחנו 11 דגמים שונים בסגמנט זה. מעניין, דווקא פולקסווגן ג'טה סטיישן מאוד הרשימה אותם לפני מספר חודשים.

כבר בפתח הדברים מדגישים בוחני קונסיומר ריפורטס כי "פולקסווגן ג'טה החדשה מאכזבת". מדובר בדגם שחודש לאחרונה עבור השוק האמריקני הכל כך חשוב לקונצרן הגרמני, לו מנוע 2.5 ל' המפיק 170 כ"ס ותג מחיר של 20,800 דולרים. "יש פגמים בתנועה שלה, באחיזה בפניות, המנוע מחוספס, מרחק הבלימה גדול, פגמים בהתאמות ובגימור בתא הנוסעים וצריכת הדלק ככה-ככה".

בקצה השני של המדרג, בתואר המשפחתית סדאן הטובה ביותר מוכתרת יונדאי אלנטרה (אוונטה בדרום קוריאה) והיא גם המומלצת ביותר לרכישה. לא שהאחרות ממש נחותות ממנה, היא פשוט המועדפת בעיניהם כשמסתכלים על השורה התחתונה לאחר שקלול כל הפרמטרים האפשריים לרבות המחיר (18,500 דולר), בטיחות והיסטוריה מוכחת המבטיחה רמת אמינות גבוהה.

הבוחנים קבעו כי לאלנטרה תמהיל אופטימלי בכיול המתלים המעניק מצד אחד התנהגות טובה ומצד שני נוחות, היא זריזה, הבלימה שלה טובה והיא מאוד בטוחה. בנוסף נקבע כי תא הנוסעים מאובזר ומאורגן היטב, האיכות והגימור טובים ותא המטען נדיב. לאלנטרה שנבחנה מנוע 1.8 ל' המפיק 148 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית, ואלה הציגו צריכת דלק טובה.

גם שברולט קרוז נפלה לידיהם של בוחני קונסיומר ריפורטס, בגרסאות ה-1.4 ל' טורבו ו-1.8 ל'. בסיכום הממצאים היא קיבלה ציון גבוה ולא רק בגלל שמצאו אותה "רחוקה שנות אור", לחיוב כמובן, מהקובלט אותו החליפה. בכל הנוגע להתנהגות כביש ובלימה, היא קיבלה ציונים טובים וניקוד הורד לה בשל צריכת דלק לא הכי חסכונית בגלל משקלה הגבוה יחסית לקטגוריה. תא הנוסעים הוכתר לנעים בסגמנט פרט למושב האחורי שנמצא צפוף. מי עדיפה מהשתיים? בעיקר תלוי במחיר – 18,400 דולר ל-1.8 ל' או 20,500 לטורבו.

מכוניות נוספות שמתמקמות באמצע הרשימה המורחבת הן ניסאן סנטרה, סובארו אימפרזה, טויוטה קורולה וסיון tC קופה. בקרוב תצטרפנה לשוק האמריקני ולרשימת קונסיומר ריפורטס פורד פוקוס, הונדה סיוויק ואחרות. הן לבטח לא תעזורנה לג'טה לשפר את הדירוג, והיחידה שצריכה לחשוש מהן היא האלנטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully