וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס A קלאס תהיה ספורט קלאס

7.4.2011 / 12:00

מרצדס זונחת את מבנה המיקרוואן של ה-A קלאס ומאמצת מכונית קומפקטית שתתחרה באודי וב.מ.וו. האם גרסת AMG גם היא על הפרק?

14 שנים של מוביל נוסעים קטנטן, ולא כל-כך אטרקטיבי, הספיקו למרצדס. יצרנית הפרימיום מגרמניה החליטה שמראה הוואן של ה-B קלאס זה די והותר, שכן ה-A קלאס החדשה עוברת מהפך קיצוני למכונית קומפקטית יוקרתית. כשנה לפני הצגתה בפני הקהל באירופה, הסינים בשנגחאי מציגים על במתם את הקונספט הראשון לסדרה. ואם הגריל הענקי בחזית הוא מחווה ל-SLS, כנראה שהפנטזיות על AMG קטנטנה עומדות להתגשם.

ה-A קלאס החדשה נחשפה, למעשה, עם הצגת הקונספט F-800. כל הדגמים החדשים של מרצדס מתמצקים למכוניות בדמות הקונספט התיאורטי, שממנו נלקחות המידות להכשרתם של כלי רכב חדשים. שפת התכנון נעשית על פי קווים בולטים שהופכים לאחרונה לסימן ההיכר שלה (SLK). בין המרכיבים החיניים שזירת נורות LED בשני הקצוות, גריל עוצמתי בחזית במרכזו הסימול הענק, וחישוקי סגסוגת.

בתא הנוסעים של הרכב הרעיוני, ל-A קלאס ישנה הכוונה ברורה למישור המציאותי. התמונות מלמדות על הנדסת אנוש "אנושית" שאינה נגזרת מאיזו חללית מסרטי מדע בדיוני. המחיצה בין שני היושבים תשמר וכן תצורת לוח המחוונים. על התאורה האדמדמה כתומה לא נחתום, וגם לא על ידית בלם היד הרחבה. אך מנגד, בקרת המערכות (גלגל תפעול מרכזי) הינה רכיב שקיים זה שנים בחברה ולכן סביר שתותקן ברכב הסדרתי.

מנועים? גרסת הבסיס של ה-A קלאס תקבל את יחידת ה-2.0 ל' ארבעה צילינדרים המפיקה 210 כ"ס ומחוברת לתיבת הילוכים חדישה וכפולת מצמד, שיחסי העברה הינם סוד כמוס שמסרבים לחשוף אותו בשלב זה. סבירות גבוהה שלא מדובר בתמסורת עם יותר משבעה הילוכים אך עולה כי זו תחליף בכל מקרה את התיבה הרציפה הקיימת. עוד מנועים בגזע העממי יהיו דיזלים עם 180 כ"ס ותיבות ידניות.

כלי התקשורת באירופה ובארה"ב טוענים ש-A קלאס תצא לרדוף במהדורת AMG את אודי S3, מתישהו בשנת 2014. ב-AMG רמזו בעבר על אופציה הרבה יותר חזקה לכשיבוא היום וה-F800 תוליד מכונית קומפקטית חדשה, אך עד לאחרונה אירועים אלו קיבלו יחס של שמועה חסרת שחר. כעת איפוא מדברים על הספקים שנעים בגבול ה-320 כ"ס ממנוע 2.0 ל' טורבו. אולם עד שלא תושק ה-A קלאס בגרסתה הסופית, נאלץ לאפסן את החלומות על AMG במגירות.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully