וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי חושפת את Q3

ירון אדרי

10.4.2011 / 13:53

רכב הפנאי הקומפקטי של אודי נחשף באיורים ראשונים לפני חשיפתו בתערוכת שנגחאי. האם Q3 יימכר יותר מאשר ב.מ.וו X1 או לנד רובר איווק?

כבר זמן מה שאנשי אודי מדברים על רכב פנאי קומפקטי חדש בשם Q3, שימוצב מתחת ל-Q5. כעת מתפרסמות תמונות ראשונות שלו, איורים לשם הדיוק, מעט לפני חשיפתו הרשמית בתערוכת שנגחאי בשבוע הבא. לשוק הסיני חלק גדול בצמיחתן של יצרניות הרכב בשנים האחרונות, ואין כמו רכב יוקרה אופנתי הגם שיותר קטן מהמקובל כדי להעלות את מספרן של מכוניות אודי על הכבישים שם.

על בסיס פלטפורמת פולקסווגן טיגואן ונאמנה לעיצוב הקרוס קופה קוואטרו קונספט משנת 2007, תציע אודי את ה-Q3 כמתמודד מול ב.מ.וו X1 ולנד רובר איווק. לרשותו יעמוד מלאי המנועים של הקונצרן, בנזין ודיזל במגוון הנפחים וההספקים המוכרים. מידע מדוייק טרם נמסר, כך גם לגבי תיבות ההילוכים שלבטח תהינה ידניות וכפולות מצמד.

גם עניין העברת הכוח לגלגלים נותר מעורפל, כאשר ייתכן וייעשה שימוש במערכת ההנעה הכפולה הנמצאת בשימוש הקונצרן (האלדקס) במקום מערכת הקוואטרו האייקונית. מכאן שבהתאם לנהוג כיום, ישנה סבירות הגיונית שה-Q3 יוצע גם בגרסת הנעה קדמית בלבד, בדיוק כמו תאומו טיגואן. אם לנד רובר מציעה היום הנעה קדמית באיווק, לאודי בטוח מותר גם.

כחלק משאיפותיו של קונצרן פולקסווגן להיות הגדול בעולם, מרחיבה אודי את היצע הדגמים שלה ובעיקר דגמי הבסיס הזולים יותר. כך ראינו עם מכונית הסופרמיני A1 וכך גם כעת עם ה-Q3 שיהיה הבן הקטן לסדרת הפנאי לצד אחיו הגדולים והוותיקים Q5 ו-Q7. על הייצור שלו יופקד מפעל סיאט במארטורל ספרד, סמוך לברצלונה, משם הוא יישלח לכל העולם עם תג מחיר של כ-30 אלף יורו (כ-150 אלף שקלים), לפני מסים כמובן, כפי שנרמז עבור גרסת הבסיס. ה-Q3 צפוי להגיע לישראל לקראת החודשים אוקטובר-נובמבר, כפי שנמסר מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

אודי Q3. אתר יצרן
אודי Q3/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully