וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ: לא תהיה אגרת גודש

ירון אדרי

11.4.2011 / 9:47

שר התחבורה ישראל כץ מצהיר כי לא תוטל אגרת גודש בעיר תל אביב במצבה הנוכחי של התחבורה הציבורית. " מס לא מוצדק על הנהגים"

שר התחבורה ישראל כץ מצהיר כי לא תוטל אגרת גודש בכניסה לתל אביב, לפחות לא במצבה הנוכחי של התחבורה הציבורית בעיר. זאת לנוכח פרסומים שהסתמכו על מכרז שהפיצה חברת נתיבי איילון אליו קושרו משרד האוצר והתחבורה, לפיו יערך ניסוי במהלכו ידרשו נהגים לשלם בין עשר אגורות לשקל אחד עבור כל ק"מ נסיעה. "הטלת אגרת הגודש על הנהגים ללא הצגת אלטרנטיבה משמעותית של תחבורה ציבורית תהווה מס לא מוצדק על הנהגים", כך מסר כץ שהוסיף כי הטלת האגרה "נוגדת את מדיניות משרד התחבורה".

ביולי 2010 החליטה הממשלה על בחינת מתכונת מיסוי העלויות הקבועות והמשתנות בענף הרכב והחליטה להטיל על שרי האוצר והתחבורה למנות ועדה מקצועית, הכוללת נציגים של רשות המסים, משרד התחבורה ומשרד האוצר. במסגרת השינויים, נבחנת הפחתת מסי הקנייה לרכב חדש והטלת אגרות שונות במקביל כמו אגרות גודש, העלת המיסוי על דלק וכדומה. נזכיר כי מיסי הקנייה לרכב חדש ירדו במרוצת השנים, אולם עלו שוב במסגרת רפורמת המיסוי הירוק.

נכון לכעת, מדובר בניסוי בלבד בו צפויים להשתתף כ-1,200 כלי רכב במטרה לבחון את אופי השימוש בתחומי תל אביב. כך למשל, תיבחן התנהגותם של הנהגים כיום, ללא אגרה, ולאחר מכן תיבדק כיצד משפיעה האגרה על כניסתם ונסיעתם בתחומי העיר. במשרד התחבורה מציינים כי בינואר השנה הוקמה ועדה לבחינת מתכונת התשלומים המוטלים על כלי הרכב, אולם הוועדה שאמורה להגיש את מסקנותיה לשרי התחבורה והאוצר טרם סיימה את עבודתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully