וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו מכונית נשים קונות?

13.4.2011 / 7:22

סקר צרכנות שבוצע בארה"ב מורה שגברים רוכשים מכוניות על פי הופעתן החיצונית ואילו נשים מעדיפות שתהיינה נקיות ופרקטיות. המותג המועדף עליהן? מיני

אתה אומר שמונה צילינדרים, היא אומרת שלושה. סקר העדפות רכישה שנערך בארה"ב על ידי חברת 'תרו-קאר' קובע, שגברים רוכשים מכוניות יפות ונשים מעדיפות אותן שימושיות. בוחני הסקר יצאו לבדוק במהלך 2010 שמונה מיליון כלי-רכב וסיכמו ביחד: "הסקר מראה שלנשים יש חשיבה צרכנית ומותאמת לסביבה. גברים הם בדיוק ההפך - קונים מכוניות זללניות, ספורטיביות או פיק-אפים שחורים", כך מסביר ג'סי טורפאק סגן נשיא החברה.

מנתוני המחקר נמצא כי מותג מיני של ב.מ.וו הוא הנחשק ביותר על ידי המין היפה. 47.9 אחוזים מכלל הדגמים שנמכרו היה לנשים. במקום השני עומדת קיה עם 46.8 אחוזים מדגמיה שנמכרו לנשים ואחריה הונדה (46 אחוזים), ניסאן (45.5), סובארו (45) וסוזוקי (44.6).

בהתייחסות לדגם ספציפי, הכי מבוקשת היא פולקסווגן חיפושית כאשר 60.6 אחוזים מהמכירות היו עבור נשים ואחריה ניסאן רוז' עם 56.3 אחוזים. בהמשך הרשימה פולקסווגן איוס (55.3 אחוזים), וולוו S40 (עם 54.5 אחוזים), ג'יפ קומפאס (54.3) והונדה CR-V עם 53.8 אחוזים.

בחלקן של נשים במספרי המכירות של מותגי הספורט חלה התעוררות קלה, למרות שעדיין מדובר בתחום הנשלט על ידי גברים. כך למשל רק 6.4 אחוזים ממכירות פרארי הן לנשים, 7.2 אחוזים ממכירות לוטוס, 7.4 בלמבורגיני ו-8 אחוזים במותג היוקרה מייבאך. בהמשך הרשימה נמצאות רולס רויס, טסלה, אסטון מרטין, פורשה ובנטלי.

בקרב הגברים אין הרבה הפתעות לא צפויות, ולמעשה טבלת הדירוג שלהם נראית כמו היפוכה המוחלט של טבלת הנשים. במקומות הראשונים מופיעים מותגים כמו פרארי (93.6 אחוזים מהרוכשים הם גברים), לוטוס (92.8), למבורגיני (92.6), מייבאך (92) ורולס רויס (90.7). המכונית המבוקשת ביותר לא תתפלאו לגלות היא פורשה 911 עם 87.9 אחוז גברים שרוכשים אותה ובהפרש של חצי אחוז הפיק אפ GMC סיירה האיימתני. בהמשך מופיעות שברולט קורבט (86.7 אחוזים), שברולט סילבראדו (86.3 אחוזים), פורד F לדגמיו (86.3 אחוזים) וב.מ.וו M3 עם 85.6 אחוזים.

הסקר מצביע על כך שנשים בוחרות מכוניות בעלי אופי חסכוני ואקולוגי וכמובן לפי המראה. אבל מתברר כי בשנת 2010 חל זינוק בשיעור של כ-2.2 אחוזים בקנית כלי רכב אקזוטיים על ידן, כפי שקרה עם למבורגיני למשל. אנשי תרו-קאר לא יכולים לנפק הסברים לפשר העלייה הזאת, אך אולי התשובה נעוצה בכך שעמוד התווך של מכוניות העל (מנוע הבנזין) עובר להתחמש בכלאיים. פרט זה, כנראה מדבר אליהן יותר. וכן, גם האופציה להשיג בצבעים יותר מתאימים. מי רוצה פרארי ורודה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully