וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריה הסיני של פיג'ו

14.4.2011 / 12:22

פיג'ו תחשוף בתערוכת שנגחאי את SxC קונספט המוזן באמצעות מנוע היברידי. האם זה רמז למתחרה בקבוצת הפנאי היוקרתית?

פיג'ו פיתחה במרכז התכנון שלה בסין את ה-SxC קונספט לקראת בכורתו במסגרת תערוכת שנגחאי בשבוע הבא. הסימול שמסתתר מאחרי הקיצור לעיל מתפצל ל-Shanghai Cross Concept, והוא אמור לחזק את כניסתה של ה-508 לסין השנה הן מהצד התדמיתי והן מהפן המסחרי. בפיג'ו לא מתכוונים לייצר אותו בתצורה הנוכחית, אך בהחלט ישנה כאן רמיזה על קרוסאובר שייתברג במותג הצרפתי בשנים הבאות. השאלה רק מתי ואם יגיע מכך משהו לאירופה.

השראתו של ה-SxC מגיעה מתוך שנה גדושה בפטנטים ורכבי ראווה. המרתק ביותר בהם היה ה-Ex1 קונספט שסחף את מסלולי הניסוי בזכות שיאי מהירות על מערכת הנעה חשמלית טהרנית. ה-SxC אמנם מובדל ממנו בכל צד שכן הוא נגזר מקבוצת הפנאי, אך יחידת הכוח שלו מקבלת סיוע מאותו רכיב אקולוגי; בחזית שוכן מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ל' מסדרת THP המפיק 218 כ"ס, ועל הסרן האחורי שוכן מערך ה-hybdrid4 שמוסיף לאינטגרציה עוד כ-95 כ"ס לערך. בנוסף, יכול הרכב לנוע על חשמל בלבד למהירות מוגבלת ולטווח קצר.

קווי המתאר של הקרוסאובר הרעיוני ממקדים אותו כמועמד כמעט שווה לצד מכוניות פנאי יוקרתיות כפורשה קאיין. אורכו של רכב הראווה מקצה אחד לשני כ-4.87 מ' ורוחבו למעלה מ-2 מ'. אופן העיצוב שלו, במיוחד התקרה המשתפלת אחורנית (1.61 מ'), מעיד על כך שהצרפתים והסינים מסמנים את קבוצת רכבי הפנאי הספורטיבים והיוקרתיים כיעד הבא על המפה.

קונצרן PSA (פיג'ו סיטרואן) רושם רווחים מרשימים בסין בשנים האחרונות, וחדירת המותגים לאיזור עם מכוניות סדאן נמצאת בפריחה גדולה - הצריכה נמדדת במאות אלפי עותקים לכל אחד מהם. קרוסאוברים הם גזע שמניב רווחים שמנים לכל היצרניות, ואין פלא שפיג'ו מעוניינת להגדיל נתח השוק שלה במקום הכי לוהט על הפלנטה.

פיג'ו SxC קונספט. אתר יצרן
פיג'ו SxC קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully