וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: כריות האוויר לא נפתחו

15.4.2011 / 9:39

ארגון הבטיחות האמריקני בודק מדוע לא נפתחה כרית האוויר לאחר שנהג טויוטה קורולה התנגש בצבי. מסתמן - 180 אלף מכוניות תקראנה לתיקון

האמריקנים לא מרפים מטויוטה. ארגון הבטיחות, ה-NHTSA, שוב חוקר את היצרנית היפנית כשהפעם מופנית האצבע המאשימה אל כריות האוויר. תלונה שהגיעה אל חוקרי הארגון מתארת ארוע בטיחותי חמור שבו כשל להיפתח מנגנון תפעול כרית האוויר ברכב טויוטה קורולה מדגם 2008, בתאונת דרכים במהירות של 110 קמ"ש במהלכה התנגש הנהג בצבי שדהר על הכביש.

הארגון מטפל בארוע מתחילת אפריל. בתביעה שהוגשה מדובר על בני הזוג מיינארד מאיזור וויליאמסבורג בארה"ב. השניים נהגו בקורולה הפרטית שלהם על כביש בן ארבעה נתיבים. באחד מקטעי הכביש בין גטיסבורג לפנסילבניה פרץ צבי אל הכביש כשהרכב נע במהירות של 110 קמ"ש ופגע ברכב. "כריות האוויר פשוט לא נפתחו. לא הייתה לנו שום הגנה", כך כתב בתביעה פרד מיינארד.

בטויוטה לא מתנערים מהדיווחים וכבר הזרדזו להדק פעולה עם חוקרי ה-NHTSA ולספק להם את כל האינפורמציה הדרושה להמשך החקירה. "מובן שאנחנו נמלא אחר כל הבקשות של ה-NHTSA, וכל החקירה תתנהל בצורה מבוקרת ואחראית", כך מסר בריאן ליונס דובר טויוטה ארה"ב לכלי התקשורת. זאת לאחר הביקורות הנוקבות שקיבלה על אופן הטיפול בתקלת דוושת ההאצה, עליה נאמר שידעה הרבה לפני התפוצצות הפרשה.

שני הגופים מוטרדים מכך שלא מדובר במקרה בודד, וייתכן שבשלבי חקירה מתקדמים יותר תיחשפנה עדויות נוספות המתעדות תקלות בכריות האוויר בכלי רכב אחרים. להערכת ה-NHTSA אם תעלנה על פני השטח תקלות בעלות אופי זהה כמו בקורולה, תאלץ היצרנית היפנית לקרוא לכ-180 אלף דגמים לשירות יזום על מנת לפתור את הבעיות במנגוני כרית האוויר. זאת כמובן בהנחה שמדובר בפגם היחיד. בהקשר הישראלי חשוב להדגיש כי הקורולה האמריקנית אינה זו שנמכרת בארץ.

מאז סתיו 2009, קראה טויוטה לכ-20 מיליון כלי רכב להגיע למוסכים במסגרת קריאות תיקון שונות, מתוכם 13.7 מיליון בארה"ב. מרביתם של כלי הרכב נקראו בשל התקלות המתוקשרות בדוושת ההאצה. בשנים הקרובות תאלץ החברה להתמודד עם השלכות אלה בבתי המשפט מול מאות תביעות אזרחים, למרות שלפחות בתביעה אחת שנדונה ממש לאחרונה זוכתה היצרנית מכל אשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully