וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: עברייני תנועה יורדו מהכביש

ירון אדרי

14.4.2011 / 16:39

בית המשפט לתעבורה אישר את שלילת הרישיון שהטילה רשות הרישוי על עבריין תנועה סדרתי. האם יוזמת משרד התחבורה סוף סוף תצליח?

לפני כשבועיים החל משרד התחבורה לשלול את רישיונות הנהיגה של עברייני תנועה סדרתיים בהתאם לסעיף 56 בפקודות התעבורה, זאת לאחר שיוזמה דומה של שר התחבורה בממשלה הקודמת שאול מופז נחלה כשלון משפטי. היום (חמישי), אישר בית משפט השלום לתעבורה בירושלים שלילה שהוטלה על נהג על ידי רשות הרישוי בהתאם לסעיף זה. "לאור כל האמור באתי לידי מסקנה כי בדין החליטה רשות הרישוי על פסילת המבקש מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 5 שנים", כך הכריע כבוד השופט מרדכי כדורי בפסק הדין.

רשות הרישוי החליטה לפסול את רשיונו של הנהג לתקופה של חמש שנים בשל הסיכון הכרוך בה, זאת לאור עברו התעבורתי העשיר. במרוצת השנים צבר 154 הרשעות, 29 מהן בחמש השנים האחרונות. תשע מהעברות כלולות בתוספת העשירית לפקודות התעבורה. לאור ההחלטה, פנה הנהג לבית המשפט בבקשה לביטול הפסילה, בעוד מנגד פנתה רשות הרישוי לאישורה.

בבקשתו, ציין פרקליטו של הנהג כי לא ניתן להענישו בטרם הוזהר. עוד הוא ציין כי מאז תוקנה תקנה 212 ב' המסדירה את עניין הפסילה, עבר מרשו "אלא עבירות ספורות וקלות" וכי אין להענישו על עבירות שבוצעו קודם לתקנה. בקשתו של הנהג כללה סעיפים נוספים לפיהם ביקש לבטל את רוע הגזירה כמו למשל פגיעה בחופש העיסוק או טענה כי כלל אין בסמכות מי ששלל לו את הרישיון (עוזי יצחקי סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה), לעשות זאת.

כאמור, פסל השופט את טענות הנהג וקבע כי שלילת הרישיון נעשתה כדין. על הטענה כי יש להזהירו לפני ענישתו, אמר השופט כי "אין מדובר בענישה... אלא (הנהג) מורחק מהכביש על מנת שלא לסכן את עצמו ואת המשתמשים האחרים בדרך". בנוגע לטענה על פגיעה בחופש העיסוק, "גילה" השופט לנהג כי ישנם אמצעי ניוד שונים בהם יוכל להסתייע.

הקביעה התקדימית של השופט כדורי מעניקה חותמת סופית ליוזמת משרד התחבורה שכשלה מלהתבצע במשך שלוש השנים האחרונות. לאחרונה הודיע השר ישראל כץ כי מדובר במאות נהגים אשר צברו עבירות רבות ואשר יורדו אט אט מהכביש בהליך דומה. מדובר בנהגים שצברו מעל ל-30 עבירות תנועה בחמש השנים האחרונות או נהגים שביצעו חמש עבירות תנועה חמורות בתקופה זו.

בשלב הראשון, מדובר בשלילת רישיון הנהיגה של 20 הנהגים בעלי מספר ההרשעות הרב ביותר. על פי התקנה, רישיון הנהיגה של עברייני תנועה סדרתיים יפסל לתקופה של חמש שנים בסופה יחוייבו לעבור מבחן נהיגה עיוני (תיאוריה) ומעשי (טסט) כתנאי להחזרת הרישיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully