וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה, סובארו וקיה בחקירה

17.4.2011 / 11:08

NHTSA פתח בחקירת דגמי הונדה, סובארו וקיה. מתגים נמסים בדלת הנהג, חופש מוגזם בהיגוי וכשל בתיבות ההילוכים

זה עדיין לא הוכרז כקריאת תיקון רשמית, אבל מסתמן שזה מתפתח בכוון הזה. ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA הפעיל שלוש חקירות מקבילות נגד יצרניות הרכב היפניות הונדה וסובארו והדרום קוריאנית קיה. זאת לאחר שנקלטו במשרדו תלונות על תקלות שונות - עשן העולה מדלת הנהג ב-CR-V, בעיות היגוי באימפרזה וכשל בתיבות ההילוכים בדגם של סורנטו.

ה-NHTSA יבדוק כ-184 אלף כלי רכב במצטבר מטעם שלוש היצרניות. החשד המופנה אל הונדה הינו בשל התלקחות ועשן שמקורם מדלת הנהג. במסגרת הבדיקות מנסים לבחון מדוע מתג החלון החשמלי בדלת הנהג והמנגנונים הסמוכים לו נמסים בשל טמפרטורה גבוהה. בשלב זה מדובר רק בכלי רכב שתאריך ייצורם משנת 2006 ולהערכת החוקרים האשמה היא במערכת החשמלית. בדיקה זו מתבצעת כהרחבה לפעולה מנהלית מנובמבר אשתקד.

אל משרדי ה-NHTSA הגיעו דאז שלוש תלונות ראשונות על מכוניות בהן התגלה עשן ואש בדלת הנהג. על פיהן כשלו שני מרכיבים עיקריים בחלון החשמלי - המתג ורתמת החיווט, וכתוצאה מכך אירעה התלקחות. מאז אותה חקירה אספו ה-NHTSA עוד 20 מקרים דומים שנמצאים תחת חקירה. תגובת הונדה לתופעה: "נועדנו עם ה-NHTSA אבל עוד לא הגענו למסקנות סופיות". נזכיר כי תקלה דומה נרשמה בעבר גם בסופר מיני ג'אז.

החקירה נגד סובארו מתמקדת בשתי תלונות מתוך שבע שהוגשו, בהן דיווחו הנהגים על אובדן שליטה ברכב כתוצאה מחופש מוגזם בהיגוי. על פי פרסומי ה-NHTSA אחד מחיבורי המתלה כשל בגין הצטברות חלודה. ככל הנראה איבדו הנהגים את יכולת ההיגוי במהירות של כ-90 קמ"ש, אולם למרבה המזל לא אירעו תאונות דרכים לאחר שאלה הצליחו לבלום את הרכב בצד הכביש. במקרה זה מדובר ב-84 אלף מכוניות שתקראנה לתיקון באם יתפרסם ריקול רשמי.

חקירתה של קיה מגיעה לאחר שאחד המרכיבים בתיבת ההילוכים האוטומטית של סורנטו כשל במהלך נסיעה והביא לאובדן תאוצה פתאומי. להערכת ה-NHTSA קיימת בעיה במעבר בין ההילוכים הראשונים. קיה פרסמה בדף הבית שלה מידע טכני הקשור לתקלה, בו היא מציינת רעש מתכתי שהתגלה על ידה ושלכאורה קשור לנושא. החברה מבקשת מכל מי שנתקל ברעשים אלה לגשת למרכזי השירות לבדיקה. מדובר על כ-50 אלף כלי רכב.

נכון לשלב זה, אין כאמור קריאות תיקון יזומות מאף אחת מהיצרניות וכן אין תיעוד לתקלות דומות מחוץ לארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully