וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לחוקי התנועה

ירון אדרי

17.4.2011 / 12:55

פי 6 אלכוהול מהמותר בדמו של נהג משאית כבדה; שיכור פסול רישיון ברח ונתפס; נהג הסעות זייף רישיון נהיגה; השלל השבועי של אגף התנועה

סוף שבוע עמוס עבר על שוטרי אגף התנועה במשטרת ישראל. גם הפעם נתפסו עשרות נהגים שיכורים, ולרגע נדמה כי כל פעולות ההסברה והאכיפה בעניין זה לא עושים רושם גדול על מי ששותה ונוהג. בשבועות האחרונים נתפסו מאות נהגים שיכורים, אליהם מצטרפים כ-80 נהגים רק מהימים האחרונים. עוד נתפסו מספר נהגים במהירויות של כמעט 200 קמ"ש ונהגים שאינן מתרשמים מהעובדה כי רישיונם נפסל.

במרכז הפעילות, בולטת דווקא ענישה שניתנה על ידי בית המשפט לתעבורה בבאר שבע. עונש שלילת רישיון לתקופה של 10 שנים וקנס כספי של 3,000 שקלים ניתנו לחיילת בת 20 תושבת הדרום שנתפסה נוהגת בכביש הערבה לפני כשבועיים במהירות של 191 קמ"ש וכן עוקפת בפס הפרדה רצוף. העונש המחמיר במיוחד ניתן לחיילת שכלל לא הופיעה לבית המשפט. בפסק הדין כתב השופט אלון אופיר כי "על בית המשפט לעשות כל שביכולתו בדרך של הרתעה כדי לקחת חלק במלחמה בתאונות הדרכים".

ומה יעלה בגורלם של הנהגים הבאים שנתפסו בשבוע האחרון? את מצעד השיכורים מובילים השבוע מספר נהגים. ביום חמישי בבוקר נצפה רכב מזגזג על כביש 1, וכאשר התבקש הנהג לתת דגימת נשיפה נמצא בגופו אלכוהול ברמה גבוה של פי 3 מהמותר. ואם לא די בכך, בדיקה במסוף המשטרתי העלתה כי לנהג אין רישיון נהיגה בתוקף מזה ארבע שנים ורכבו ללא טסט וביטוח כבר שלוש שנים. הרכב הושבת והוריו של הנהג התבקשו לבוא ולקחת אותו הביתה, לא לפני שקיבל זימון לדין.

נהג נוסף הוא תושב הגליל המערבי בן 41, שנצפה על כביש 85 סמוך לכרמיאל נוהג יותר הצידה מאשר ישר. כשהתבקש לעצור פתח במנוסה תוך נהיגה במהירות מופרזת וביצוע עקיפות מסוכנות שגרמו לכלי רכב לסטות מנתיב נסיעתם. הנהג נעצר לבסוף לאחר שניסה לברוח רגלית מרכבו, אולם לנוכח כמות האלכוהול בגופו הוא לא הספיק להתרחק הרבה - 1,170 מיקרוגרם, כמעט פי 5 מהמותר. במקרה זה נמצא הנהג בפסילת רישיון לאחר שנתפס בעבר נוהג ברכב מושבת שהורד מהכביש. הנהג נעצר, רכבו הושבת ובהמשך יזומן לדין בגין שלל העבירות שביצע.

מקרה חמור נוסף של נהיגה בשכרות ארע הבוקר, על כביש 70 סמוך לצומת סומך. שוטרי משטרת התנועה הארצית זבולון עצרו נהג משאית פול-טריילר שבגופו רמת אלכוהול של 1,300 מיקרוגרם, פי 6 מהמותר. הנהג נתפס במהלך בדיקת רישיונות שגרתית, בה הבחין השוטר כי הוא מתנהג באופן חריג. להגנתו אמר הנהג "שתיתי כל הלילה כי לא הייתי אמור לעבוד היום, אבל הקפיצו אותי ברגע האחרון". הנהג נעצר והועבר להמשך חקירה בעוד שהמשאית תושבת בכפוף לשימוע שייערך לבעליה.

בפעילות אכיפת מהירות של משטרת התנועה במחוז השפלה על כביש 1 סמוך למחלף ענבה, נתפסו מספר נהגים במהירויות גבוהות. כך נתפס נהג תושב ירושלים נוסע במהירות של 195 קמ"ש, כאשר הוא נעצר רק לאחר מספר ק"מ בסמוך למחלף שער הגיא, לדבריו בגלל שנגמר לו הדלק. לטענתו נסע "רק 150-160 קמ"ש". מקרה נוסף באותו המקום הוא של נהג חדש בן 18 המחזיק ברישיון נהיגה ארבעה חודשים בלבד, וכבר מאיץ למהירות של 187 קמ"ש. שניהם יזומנו לדין ויאבדו את רישיון הנהיגה לזמן ארוך לאחריו יידרשו לעבור מחדש תיאוריה וטסט.

במהלך השבוע האחרון בוצעה גם פעילות מוגברת לתפיסתם של נהגים שאינם מורשים לנהוג. בין המקרים בלטה תפיסתו של נהג מיניבוס תושב נצרת בן 56, שהציג בפני השוטר רס"מ אריק ארגנטרו רישיון נהיגה זמני (נייר). התאריך על פני המסמך אמנם נתן לו תוקף, אולם פרטים נוספים העלו את החשד כי מדובר בזיוף - שגיאות כתיב, כיתוב שאינו נעשה בהתאם לדרוש וכדומה. במקרה זה, פרט לעבירות בתחום התעבורה, הנהג נחקר גם במישור הפלילי בחשד לזיוף והכשלת שוטר במילוי תפקידו.

נזכיר כי ביום חמישי האחרון אישר בית משפט השלום לתעבורה בירושלים שלילת רישיון לתקופה של חמש שנים שניתנה על ידי רשות הרישוי לנהג שצבר 154 הרשעות תעבורה, 29 מהן בחמש השנים האחרונות. בכך למעשה נתן בית המשפט הכשר ליוזמת משרד התחבורה משנת 2008 להורדתם של עברייני תנועה סדרתיים מהכביש בהתאם לסעיף 56 לתקנות התעבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully