וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חביבת הגנבים: הונדה אקורד

19.4.2011 / 8:03

הונדה אקורד שומרת על תואר המכונית הגניבה ביותר בארה"ב, סיוויק אחריה, וטויוטה קאמרי שלישית. 43 אחוזים מכלי הרכב הגנובים לא נמצאים

הונדה אקורד היא המכונית הגניבה ביותר בארה"ב. כך על פי תוצאות סקר שמפרסמת חברת האיתור האמריקנית 'לוג'ק' (Lojack) שערכה שקלול מקיף של מידע מחודש ינואר עד דצמבר 2010. החברה פרסמה השבוע את המדגם השני שלה עבור הגופים הפדראליים באמריקה, וזה מדווח על כמות המכוניות שנגנבו, אותרו והושבו לבעליהן ב-2010. מתוך 10,200 כלי-רכב גנובים, עולה כי מותג הונדה ראשון במצעד כשאקורד וסיוויק מובילות.

שלא במפתיע דומיננטים המותגים היפנים. אחרי ההונדות המבוקשות, טויוטה משובצת במקום השלישי בזכות קאמרי הפופולרית ואחריה אקיורה אינטגרה, גם היא של הונדה. במקום החמישי מופיע רכב הפנאי אסקלייד של קדילאק שמככב באופן קבוע על הפודיום במצעד הגניבות בארה"ב. את המקום השישי ברשימה מאכלסת המכונית הנמכרת ביותר בעולם טויוטה קורולה, אחריה הטנדר דודג' ראם וצמד מכוניות של ניסאן בתחתית הרשימה - אלטימה ומקסימה, כשבמקום האחרון (הכי פחות גניב) שברולט טהאו.

על פי דיווחים של ה-FBI, אחוז המקרים בהם כלי רכב מאותרים ומחוזרים לידיים חוקיות נמצא בשפל של 25 שנים - 57 אחוזים חוזרים הביתה לאחר שהגנבים נתפסים. למרות זאת, החשש הוא שהגנבים מהזרם המודרני מפתחים שיטות פיצוח מתוחכמות והקיטון הוא רק זמני. "כ-43 אחוזים מכלי הרכב שנגנבו לא חזרו ולא נמצאו. כלומר מתפתחת תרבות חדשה שעוקפת מנגנונים כמו מפתחות חכמים וכדומה. חייבים לקדם אמצעים כמו איתור בניווט, גלי-רדיו, גלים סלולרים", כך פטריק קלנסי מחברת לוג'ק.

עוד פרטים מהדוח של לוג'ק מצביעים על העדפות גיאוגרפיות של הפיראטים. המדינה בתחום ארה"ב שבה נרשמים הכי הרבה מקרים של גניבת כלי רכב היא קליפורניה, אחריה טקסס ופלורידה ובמקום הרביעי ניו יורק שבעבר הייתה מעוז הפושעים.

המכונית הישנה ביותר שנגנבה ב-2010 הייתה קרמן-גיהה משנת 1956 ואילו היקרה ביותר היא מרצדס בנץ SL קלאס שנאמדת בכ-101 אלף דולרים. בחברה מציינים כי היו לא מעט מקרים בהם כלי רכב נפשטו מעורם ונמכרו בתור חלקים, אולם בחלק הארי אלה נשלחו מחוץ לגבולות המדינה בתוך כמה שעות ומאז נעלמו מהרדאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully