וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן ליף מחשמלת חושים

20.4.2011 / 7:37

ניסאן תחשוף במהלך תערוכת ניו יורק גרסת מירוץ לחשמלית ליף. מה תגידו על משפחתית שמאיצה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ולא מזהמת את האוויר?

חברות בודדות בעולם הצליחו להפיק ריגושים במינון גבוה ממכוניות חשמליות. טסלה ופיסקר האמריקניות תהיינה ראשונות במצעד בזכות הרודסטר והקארמה המהפכניות (בהתאמה) ופיג'ו הצרפתית שוברת שיאים עם ה-EX1 קונספט. גם היפניות הגדולות מתחילות לצמצם את הפערים ולהמציא כלי רכב שמסוגלים לחולל משהו נעים, זולת חיבה כלפי הסביבה. השאלה הגדולה היא, אם תהיינה לכך השלכות אל המרחב העממי בעתיד הקרוב.

ניסאן שחשפה את ליף המשפחתית החשמלית אשתקד מנסה כעת לבדוק את גבולותיה עם גרסה אגרסיבית וקלת משקל - ניסמו RC, כאשר הבכורה תיעשה במסגרת תערוכת ניו יורק בשבוע הבא. ניסמו נזכיר היא חטיבת המירוצים של המותג היפני, ותפקידה ליישם מהדורות לסדרות החזקות – 370Z ו-GT-R בין היתר ולפקח על התקדמות נהגי הקבוצה. ניסאן ליף היא לא בדיוק הפנטזייה בה הם חושקים, אך המשפחתית מונעת הסוללות מתחילה לצבור תנופה בקרב החטיבות ולראייה היא הגיעה אל ידיה של ניסמו לטיפול חריף.

ליף ניסמו RC לא חולקת יותר מידי מרכיבים עם ליף המשפחתית, ואין מדובר רק בהופעתה החיצונית המשקפת מכונית מירוץ בכל רמ"ח איבריה. השינויים רחבים במעטפת ובתא הנוסעים (הקבינה עירומה לגמריי מלבד מושב וכלוב הגנה) ומשקלה מופחת ב-40 אחוזים בזכות השתלת סיבי פחמן. אותה דיאטה משפיעה כמובן גם על תכונותיה בכביש.

את הנהג מקיפה המערכת המוכרת שתפוקתה עומדת על 107 כ"ס ו-28.6 קג"מ. 48 הסוללות במספר (ליתיום-יון) נטענות במהירות גבוהה מאוד - תוך 30 דקות כ-80 אחוז מכוחן עומד לרשות הנהג. מאפיינים אלה מקנים לה מיאוץ ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ומהירות מרבית של כ-165 קמ"ש, רק מצער שהסוללות מתרוקנות תוך 20 דקות על המסלול.

על אף שהמכונית הורכבה כרכב תקני במסגרות החוקיות של התאחדות המירוצים הבינלאומית FIA, ניסאן לא יודעים מתי היא תוכל להשתלב בסדרות מירוצים רשמיות. אמנם חלה לאחרונה התמקצעות של מארגנים בתחום המירוצים האקולוגיים, אולם עד שלא יגברו על המכשול העיקרי - אוזלת הסוללות ומשקלן הכבד, מסתמן שמכוניות כגון ליף ניסמו RC תהיינה לצרכי תצוגה בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully