וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A3 בגרסה היברידית

20.4.2011 / 11:01

אודי חושפת בסין את A3 החדשה בגרסת E-טרון מצויידת במנוע היברידי שסוחט 238 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות

אודי מציגה בתערוכת שנגחאי את החברה הרביעית לקבוצת ה-E-טרון החשמלית, הפעם במרכב סדאן של A3. גרסה זו היא הראשונה בתולדות הקבוצה המשפחתית/קומפקטית שמקבלת הנעת כלאיים, וכן היא ממשיכה את סוללת המכוניות האקולוגיות שהמותג חשף אשתקד, כשאת מרכז הבמה לכדה האקזוטית R8. באודי מבטיחים שעל אף סלחנותה כלפי הסביבה תשמור הגרמנית על יסודותיה האיכותיים ותהיה מהנה ומתגמלת לנהיגה. כמכונית שמבוססת על ה-RS3, לא צריך לייחל לפחות מכך.

בחזית מנוע בנפח 1.4 ל' בטכנולוגיית ה-TFSI לו הספק מרבי של 211 כ"ס, אליו משודך מנוע חשמלי בתפוקה של 27 כ"ס. ביחד מסתכם השילוב ההיברידי על הכביש ב-238 כ"ס ובמהירות מרבית של למעלה מ-240 קמ"ש. את השיגור הקלאסי מהמקום ל-100 קמ"ש מסיימת A3 E-טרון ב-6.8 שניות.

אודי תחבר למכונית הסדרתית תמסורת S טרוניק מחוזקת, לה שבעה יחסי העברה, שתניע את כל הגלגלים כולל התאמתה למנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה ממושכת). סוללות ליתיום-יון שוכנות מאחור ואלה תאפשרנה נהיגה חשמלית נקייה למרחק של 34 מיילים (כ-55 ק"מ) עד אוזלת כוחן. הטעינה נעשית משקע ביתי.

משקלה של ה-E-טרון עומד על 1,720 ק"ג. אורכה 4.44 מ', הרוחב 1.84 מ' והגובה השפוף של 1.39 מ' תורם לה לחתוך את זרמי האוויר ולהפחית את הגרר. למרות שאינה קלה במיוחד, כישוריה על הכביש יהיו כשל מכונית ספורטיבית תוקפנית. המכונית היא שיבוט של ה-RS3 כולל מערכות כיוונון מתלים מתוחכמת בשליטה מבוקרת מתא הנהג, כך שלכאורה הפשרות תהיינה מעטות.

בניגוד לאודי A6 ו-Q5 הייבריד, עד עתה אף לא אחת מיחידות ה-E-טרון החשמליות הגיעה לייצור סדרתי. כולן התפקדו לתערוכות אך נעדרו חתימה סופית של המותג. האם האודי A3 ההיברידית תהיה הראשונה שיוצאת מהחטיבה הזו לכבישים? אפשר לשער שסיכוייה גדולים יותר מכל דגם אחר מתוקף מהותה הקומפקטית שכל כך אוהבים באירופה. מה שכן אפשר ללקט מהקונספט הוא כיצד יתגבש הדור הבא של ה-A3, שעתיד להיחשף בקרוב מאוד.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully