וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט תגנוז את בראבו

20.4.2011 / 12:23

בעקבות חוסר ההצלחה והירידה במכירות, פיאט תוותר על שירותיה של בראבו הקומפקטית. תחליף אותה בקרוסאובר קומפקטי

פיאט בראבו, הקומפקטית האיטלקית, מתקרבת לקו הסיום. כך מסתמן מדבריו של יו"ר פיאט סרג'יו מרצ'יונה בדברים שנשא במסגרת התכנית האסטרטגית של הקבוצה. את בראבו בת ארבע השנים תירש ככל הנראה מכונית גבוהת קומה מקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים בהשראתה של ניסאן קשקאי. "אנחנו צריכים לצאת מהמסגרת הקונבנציונאלית ולמכור מכונית שמתאימה לרוח העכשיווית", כך מסר היו"ר המכהן לנציגי קרייזלר השותפה באירוע שהתקיים בדטרויט. המכונית החדשה תחל את שיווקה בשנת 2013.

הכתובת אומרים בענף התנוססה על הקיר. בראבו כשלה להתברג בין עשר המובילות הנמכרות באירופה אשתקד עם סך מסירות של 44,500 יחידות בשנה, ירידה של 50 אחוזים לעומת 2008. לשם הדוגמה, בראבו נעקפה על ידי מכוניות נישה כגון סקודה יטי (47,300 יחידות). לעומתה, ובהפרשים ניכרים, ניסאן קשקאי שמדורגת באמצע הטבלה במקום החמישי התהדרה בנתון של 217 אלף יחידות, ואילו המובילה פולקסווגן גולף חצתה את רף החצי מיליון מכוניות. הסגמנט הקומפקטי הוא השני בגודלו באירופה, כפי שעולה מנתונים שפרסמה חברת 'ג'אטו דיינאמיקס' המתמחה באיסוף נתונים על כלי רכב בארץ ובעולם. עוד עולה משם כי נתח השוק של הקבוצה עומד 3.16 מיליון כלי-רכב או כ-22 אחוזים.

כשפיאט השיקה את הדור השני של הבראבו בשנת 2007, עמדה לנגד עיניה תחזית למסירת 120 אלף יחידות. בשנה הראשונה הצליחה בראבו חלקית לעמוד במטלה עם קרוב ל-100 אלף מכוניות, אך בשנתיים לאחר מכן צללה למעמקים. החברה החליטה בשלבים מוקדמים כי התנאי להמשך קיומה מותנה בכמות של 75 אלף יחידות ב-12 חודשי מכירות, ועל כן בתום חודשים ארוכים של צניחות בשיעור לא מובטל, הוחלט לגנוז את בראבו בעוד כשנה, ואת מקומה גוזל קרוסאובר עירוני. יתפוס?

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully