וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את פולקסווגן חיפושית חדשה

22.4.2011 / 10:00

הדור השלישי של פולקסווגן חיפושית המיתולוגית מציג עיצוב מודרני ונועז הנוטש את הפרחוניות של השנים ההן לטובת ביצועים ונוכחות

73 שנים מאז נחשפה חיפושית הראשונה, ו-13 שנים מאז הדור האחרון ב-1998, פולקסווגן משחררת את הדור החדש שלה לממלכת האספלט. מהדורת 2012 שזכתה לאזכור קטן בתכנית האירוח של אופרה ווינפרי בנובמבר האחרון (רכשה 275 יחידות בהזמנה מוקדמת כשי לקהל באולפן), הוצגה בתערוכת שנגחאי עם שני ארועים חגיגיים על הדרך בניו יורק ובברלין. מה בקנה? פלפטורמה של ג'טה, ממדים גדולים יותר, מנועים חזקים וחסכוניים ועיצוב ספורטיבי. קסם ואופי? ימים יגידו.

העיבוד החיצוני שלה הוא המרכיב המשמעותי בחיפושית החדשה בעקבות הביקורת הנוקבת שננעצה בחברה בגין הדגם היוצא, שייצורו פסק ב-2010. מאז הבטיחו פרנסי הקונצרן לשנות תפישה מקצה לקצה ולהמציא פתרונות בעלי אופי דינמי - "LESS FLOWER MORE POWER", כך המוטו שלהם, כתזכורת לפרח ששודך לתפאורה הפנימית.

גובהה 1.47 מ', הרוחב צמח במעט ל-1.81 מ' והיא ארוכה מהחיפושית הקודמת ב-15.1 ס"מ עם 4.27 מ'. ממה שהתמונות מלמדות נראה כי צוות המתכננים של קלאוס בישוף ראש החטיבה, תפר לה את הפורמה הנכונה והידק את הרטרו-שיק המפורסם שלה, שכן אלה יצקו בחיפושית רוח קרבית ומודגשת והחזירו אותה בזמן בזכות עיצוב זורם שאינו "עומד במקום" לדברם, כמו שהיה ב-1998.

חבילות האבזור נלקחו חלקם משירוקו ואחרות מגולף, אולם כנראה שהחיפושית תהיה לדגם אקלקטי שמאחד מרכיבים מכל בנות המשפחה יחדיו. בהיצע הבסיסי תופענה נורות LED קבועות בחזית (כולל בי-קסנון), חישוקים בקוטר 19 אינטש במפוארים שבדגמים יחד עם ספוילר אחורי, אפשרות להתאמה אישית בין צבע לדיפונים ומעל היושבים משתרע גג-פנורמי אופנתי שמכסה 80 אחוזים משטח החיפוי העליון. בתא הנוסעים קונסולה במראה פונקציונלי עם מושבים בחיפוי אדמדמם, מערכות שמע משוכללות, מפתח חכם ועוד.

המנועים הם הסוד הכי פחות שמור בחיפושית החדשה, מאחר והמכונית תחומש בכל אותן חטיבות כוח מוקטנות מהשנים האחרונות: החל ממנועי ה-1.2 ל' TSI להם 105 כ"ס, ל-1.4 ל' 160 כ"ס וכלה במנוע ה-2.0 ל' המפיק 200 כ"ס. גם לוגמי דיזל אקולוגיים משתלבים בקרביה ואלה מספרים על הספקים שנעים בין 105 ל-140 כ"ס ופליטת פחמן דו חמצני (CO2) של 125 גק"מ בממוצע, הודות לשימוש במנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת) בין השאר. כל המנועים משודכים לתיבות ידניות שישה הילוכים או רובוטיות DSG בנות שבעה הילוכים.

חיפושית החדשה תקבל על פי פולקסווגן עדיפות עליונה בכמה שווקים באירופה ובאסיה, אך להערכת גורמים בחברה תהיה זו ארה"ב שתקבע אם המכונית תשבור שיאים חדשים. שאיפותיו של הקונצרן הם למכור באמריקה כמיליון מכוניות בשנה עד שנת 2018 עם כל המותגים ביחד, מה שלכאורה יסייע לו לכבוש את התואר שחומק ממנו - הכתרתו כקונצרן הרכב הגדול בעולם על חשבונה של טויוטה.

מכירות הדור השני של החיפושית הסתכמו עד אשתקד בכ-1.5 מיליון עותקים, ומאז 1938 שהייתה שנת חשיפתה הראשונה הצטברו המכירות ל-22.5 מיליון בעולם מכל סוגיה - ישנות וחדשות. ייצור הדור השלישי יחל בסתיו הקרוב במפעל המרכזי של פולקסווגן במקסיקו (יחד עם ג'טה) ומכירות תחלנה לאחר מכן עם תגי מחיר שנעים בין 20 ל-25 אלף דולרים בממוצע. לישראל תגיע מעט מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully