וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה מחדשת בקצות העולם

24.4.2011 / 9:13

קיה חושפת בתערוכת שנגחאי את ה-K2, התאומה הסינית ריו שמצידה נחשפת בתערוכת ניו יורק. סול מקבלת רענון קל

המשיכה הביזארית של הסינים למכוניות ארוכות בסיס גלגלים, מאפשרת ליצרניות לפתות אותם בכל מיני גרסאות מקבילות שלא רואים כאן. קיה הדרום קוריאנית תמכור לציבור הגדול בעולם את ה-K2 בשנה הבאה, שהיא כמו ריו סדאן החדשה שאנחנו מחכים לה בישראל, אבל עם קצת שינויים בעיצוב ובמידות. בהתחלה תהיה להם מכונית במרכב סדאן וחודשיים לאחר מכך תגיע גרסת האצ'בק מחומשת הדלתות. שלא ירגישו מנוטרלים מהשפעות אירופיות.

ה-K2 לובשת את חרטום ה'טייגר' המפורסם של פיטר שרייר, סימן ההיכר של המותג וטביעת האצבע האישית שלו בשנים האחרונות. מנקודת המבט שלנו היא דומה הרבה יותר לפורטה מאשר לריו, והנתונים שלה בהחלט עומדים מאחרי הקביעה הזאת. אורכה של ה-K2 כ-4.37 מ', רוחבה גובל ב-1.70 מ' ובסיס הגלגלים 2.57 מ'. בקיה אף מתגאים בתא מטען מהגדולים בסגמנט - 500 ליטרים.

מנועי הגאמה של קיה ויונדאי ישודכו לתיבות ידניות ואוטמטיות עם חמישה ושישה יחסי העברה בהתאמה. לגרסת הבסיס העממית מנוע בנפח 1.4 ל' המפיק 107 כ"ס בעוד גרסת ה-1.6 ל' בהספק גבוה יותר הנאמד ב-123 כ"ס. שני המנועים חסכוניים למדיי ומניבים החזר של כ-15.2 ק"מ לליטר בממוצע, עם הפרש קל לטובתה של המהדורה הידנית.

ה-K2 שמוצגת כעת בתערוכה היא הפקה משותפת של קיה העולמית והזרוע המקומית בשנגחאי. היא תפורה באופן בלעדי לשוק הסיני ותחל להימכר שם בחודש יוני הקרוב. קיה רואים בה כנושאת הבשורה מאחר ונתח מכוניות ה-B סגמנט (עממיות משפחתיות) מהווה כ-17 אחוזים מכלל המכירות בסין. צריך לציין שהאירופיות מן המערב מכתרות את הסינים מכל כיוון, ולכן כל כניסה של מכונית קוריאנית לשם היא תחילתה של חזית נוספת.

ארה"ב: ריו סדאן חדשה וסול מחודשת

כמעט בו זמנית, הציגה קיה בארה"ב את הפרשנות שלה ל-K2 או כמו שהיא מכונה במחזותינו ואצלם - ריו סדאן. לעומת המשפחתית הסינית שנחשפה בשנגחאי הגרסה המערבית נראית לנו מעוגלת ומלוטשת - פחות קווים גסים ותא נוסעים מעודן ואיכותי מתאומתה האסייתית. היא קטנה מעט במידותיה ובחזיתה שוכן מנוע 1.6 ל' בהספק של 134 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית שש מהירויות. ריו סדאן תושק באמצע השנה הקרובה.

יותר מעניין לגלות שלאחר פחות משלוש שנים (ואולי זה פרק זמן סביר?) מקבלת סול העירונית מתיחת פנים ראשונה מבחוץ ומבפנים. המסכה העליזה שלה נותרה על כנה כשרק הרחבת בתי התאורה בחלק החזיתי מבדילים אותה מהצורה הקיימת. גם פיטר שרייר צריך לרענן.

אולם, הבשורה החשובה ביותר מגיעה מהפרונט הפחוס של הדרום קוריאנית, שם היא מצטיידת במנועים חיוניים להתקדמותה. יחידת ה-1.6 ל' הוותיקה מסתייעת בעוד 11 כ"ס ומגיעה ל-135 כ"ס ולראשונה מתקשרת עם תיבת הילוכים אוטומטית לה שישה יחסי העברה. לא רק הביצועים שופרו לדברם כי אם צריכת הדלק שתחזיר בממוצע כ-15.4 ק"מ לליטר בנזין. באמצע השנה תהיינה יחידות כוח נוספות - 2.0 ל' המנפקות בין 142 ל-160 כ"ס עם אופציה לגיר ידני שישה הילוכים.

קיה סול 2011 (מתיחת פנים). אתר יצרן
קיה סול מחודשת/אתר יצרן

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully