וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 3 מתחדשת

21.4.2011 / 14:32

מלכת הליסינג עוברת שדרוג של אמצע החיים, בשלב זה רק עבור השוק האמריקני. מאזדה מינאגי תהפוך לרכב פנאי סדרתי שיכונה CX5

אחרי החשיפה השקטה של מאזדה 3 המעודכנת בטורנטו, ארה"ב מחזקת את המשפחתית הפופולרית בהופעה ראשונה במסגרת תערוכת ניו יורק. העיצוב החיצוני לא שונה בצורה משמעותית (מעט בחזית ובבתי תאורה) אבל מתחת לפני השטח מתכנסים מנועי ה-Skyactiv-G החדשים. גולת הכותרת היא תצרוכת דלק המופחתת לנתון מרשים של 17 ק"מ לליטר בכביש המהיר בממוצע ו-14.2 ק"מ במשולב.

את ה-3 המשודרגת תניע יחידת בנזין בנפח 2.0 ל' עם 155 כ"ס ו-20.4 קג"מ. לראשונה תשודך לה תיבה אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים שלדברי מאזדה מאחדת את כל יתרונות התיבות הידניות, הרציפות וכפולות המצמד. אם לא היינו מודעים לתחרות זריקת הרפש למרחקים שמתנהלת בין יפן לאירופה, היינו אומרים שזו סוג של קריאת תיגר על אירופה עם מיקוד במיוחד בפולקסווגן וה-DSG שלה.

פרט למנועי הבנזין תשיק מאזדה סדרה מקבילה של לוגמי סולר מתוחכמים בנפחים מוגדלים ובעלי מגדשי-טורבו קומפקטיים. סביר שאלה ישתלבו במכוניות גדולות יותר כמו מאזדה 6, אולם אלה יצורפו אליה רק כאשר המחירים יתפרסמו במהלך חודש מאי. אירופה וישראל תקבלנה גם גרסאות מנוע מוקטנות נפח שתתפוסנה את מקום מנוע ה-1.6 ל' המוכר, אולם עדיין מוקדם מלדבר על כאלה היות וכרגע מתמקדת מאזדה בגרסה האמריקנית. מתי אנחנו? עד תערוכת פרנקפורט לבטח יהיו פרטים יותר מדוייקים.

המטרה: יונדאי ix35

כחודשיים לאחר שחשפה מאזדה בתערוכת ז'נבה פרטים על רכב ראווה העונה לשם מינאגי, היא מאשרת שהדגם הרעיוני שלה יהפוך ל-CX5 הסדרתי שיקבל במה מול כלי התקשורת במסגרת תערוכת הרכב האירופית של פרנקפורט. הרכב יסמן את תחילתה של שפת העיצוב המעודנת של מאזדה בסדרת 'קודו דיזיין' (KODO) שפותחה אשתקד על פי הקונספט מינארי, וכן יצוייד במנועי הטורבו המתוחכמים מסדרת סקיי.

מאז שנמחה הטריביוט מהגזרה האירופית, מאזדה מיעטה לקדם קרוסאוברים עולמיים. למרות הקפאון והסרבנות, היא מנסה כעת לתמרץ את המועמד החדש בחבורה ליד אחיו CX7 ו-CX9 ומדרגת אותו כמתחרה למכוניות דוגמת מיצובישי ASX, ניסאן קשקאי וסובארו פורסטר. לא ידוע אם תהיה לו עבירות שימושית מעל מפלסי מדשאות, אך הנעה כפולה קבועה תהיה במכלליו ואולי מרכבי שלוש דלתות בדומה לאיווק של ריינג'-רובר.

עוד במסגרת חשיפתו של ה-CX5 הטמעה של מנועי הסקיי המהפכניים של מאזדה ע"ע 3 לעיל, התשובה היפנית ל-TSI של פולקסווגן כביכול. לדברי מאזדה מנועים אלה שיוגשו למכוניות בנפחים בינוניים ובטכנולוגיות הזרקה משופרות, יהיו חסכוניים בשיעור של 20 אחוזים בהשוואה ליחידות הקיימות כשאת תשומת הלב לוכדת תיבת הילוכים משופרת עם שישה יחסי העברה כאמור. גם במקרה זה, לעוד פרטים נצטרך להמתין עד תערוכת פרנקפורט שתתקיים בחודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully