וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: סובארו אימפרזה החדשה

21.4.2011 / 9:46

המכונית הכי חשובה של סובארו נחשפת בתערוכת ניו יורק. אימפרזה החדשה קצת יותר גדולה, קצת פחות כבדה ואולי שמרנית יתר על המידה

סובארו חשפה את האימפרזה החדשה בתערוכת ניו יורק. היפנית העממית נחנכה בארה"ב על שני המרכבים העיקריים שלה - סדאן (ארבע דלתות) והאצ'בק (חמש דלתות) ובכך שמה סוף פסוק לכל הספקולציות באשר להופעתה החיצונית המוגמרת. התוצאה הסופית? מי שציפה לרכב משפחתי בעל קווים דינאמים התבדה, ומי שהימר על שמרנות קלאסית של סובארו - צדק. מעניין אם כן מה תעשה היצרנית עם גרסאות ה-STI ו-WRX.

סובארו חשפה רמזים אודות אימפרזה החדשה בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס בשנה הקודמת, אז בפלטפורמה של קונספט תחת הכותר "אימפרזה קונספט". לאחרונה פיזרה עוד כמה קדימונים ובהם נדמה היה שהיא שואבת דמיון מהלגאסי (B4) ואאוטבק ומשדרת כי תארוז אותה במראה משחר לטרף. לא כך התגלגלו הדברים.

למרות האכזבה הקלה מצורתה החיצונית, מעצבי סובארו מקנים לה זהות הרבה יותר רצינית מקודמתה. נציגיה מספרים על שדה ראייה הרבה יותר טוב וניתן להבחין שמותניה שרירים מאוד, הפגושים הורחבו ומכסה המנוע נמתח קדימה בכמה ס"מ. לדבריהם, שינויים אלה נעשו כדי להפחית את הגרר מגופה ולסייע להפחית את צריכת הדלק, בין היתר.

ממדיה של הסובארו נותרו כמעט שווים לדגם הקודם. ההפרש היחיד מוצא ביטוי בבסיס הגלגלים שהוגדל בכמה ס"מ ל-2.64 מ' וכן תא המטען בגרסת ההאצ'בק מוסיף עוד כמה ליטרים חשובים שהיו מאוד בולטים בהיעדרם באימפרזה הקומפקטית (B3). כמו כן, משקלה של האימפרזה הופחת ב-90 ק"ג לערך מה שלכאורה יתרום למהדורות הקיצוניות בסלסולי הכביש.

בתא הנוסעים שלושה מפרטים - בסיסי, פרימיום ולימיטיד, ועוד שניים מורחבים למדינות מסוימות. בקבינה מדגישה סובארו העולמית שיפור בכל הממדים - חומרים, הנדסת אנוש, מרווח, ואבזור - כניסות USB, ממשק בלוטות', מערכת שמע משוכללת ועוד. כולם חמושים בתכונות בטיחות מעשירות כבקרת יציבות, כריות אוויר (כולל הגנה לברכיים) ובגרסאות יקרות מותקן מסך מגע מרכזי לתצוגה (6.1 אינטשים) המרכז פקודות כדי למנוע הסרת המבטים מהכביש אל צגים מזעריים.

בגזרת המנועים מתחוללת מחאה קטנה באמריקה. הגרסאות המקומיות שצויידו ב-170 כ"ס בעבר הופחתו באופן רוחבי ל-150 כ"ס בכל המהדורות. יחידת ה-2.5 ל' בוקסר המסורתית הצטמקה בנפחה ל-2.0 ל' וכעת משחררת 20.4 קג"מ מתחום של 4,200 סל"ד לכל הגלגלים (הנעה כפולה סימטרית ברובן) בשידוך לתיבה רציפה (לינאטרוניק) כולל תפעול פדלים מגלגל ההגה ואופציה לתיבת חמישה הילוכים ידנית. אין עדיין פרסום על זמני מיאוץ רשמיים, אך סובארו טוענת להפחתה של 30 אחוזים בצריכת הדלק לעומת מנוע ה-2.5 ל' המסתכמת כעת בכ-14 ק"מ לליטר.

סובארו תחל בשיווק האימפרזה במהלך השנה. לא ידוע כרגע מתי היא תחשוף את רפליקות הראלי לכביש - WRX ו-STI, אולם כלי-התקשורת בארה"ב משוכנעים שבדור החדש יחול שיפור בולט בהשוואה לאכזבה היחסית מהדגם המוחלף. מיבואנית סובארו לישראל יפנאוטו נמסר לוואלה! רכב כי גרסאות ראשונות תגענה לארץ בחציון השני של השנה.

סובארו אימפרזה 2012. אתר יצרן
גרסת ההאצ'בק/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully