וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי קיזאשי לרגועים ולסוערים

25.4.2011 / 9:54

סוזוקי קיזאשי הגיעה לתערוכת ניו יורק בהצגה כפולה עם גרסה היברידית מצד אחד ומכונית מסלול מצד שני. יחי ההבדל הקטן

איך תרצו את סוזוקי קיזאשי שלכם? על המסלול עם מנה חריפה של עוצמה או ליד היערות כשהיא משתרעת על פרחים? כך או כך תצאו נשכרים מהחידושים האחרונים שלה. היצרנית היפנית משיקה שתי גרסאות לא שגרתיות של המשפחתית הגדולה בתערוכת ניו יורק, כשאחת מונעת באמצעות חטיבה היברידית ואילו השנייה מעמיסה מגדשים וסעפות וחורכת גומי על הכביש. הכירו את קיזאשי EcoCharge ואת האחות הסופר חורגת APEX.

כנגזר משמה האופנתי, ה-ECO (אקו) קיזאשי מצוידת באותו שעטנז אקולוגי של בנזין וכוח חשמלי. בסיס המערכת נתמך על מנוע בנזין 2.0 ל' ארבעה צילינדרים הפועל עם מנוע חשמלי קטן בעל 15 כ"ס המשודך אל קבוצת סוללות ליתיום-יון קומפקטיות. התפוקה הרשמית המוסבת לכביש דרך תיבה אוטומטית שישה הילוכים מצטברת אל 144 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-17.6 קג"מ ב-4,500 סל"ד.

במידה קלה, האקולוגית חולקת מאזנים מול טויוטה פריוס וגם צריכת הדלק - 20 ק"מ לליטר (שיפור של 25 אחוזים על פני קיזאשי הסטנדרטית), אינה רחוקה מהיפנית ההיברידית הוותיקה. ייצור אינו נראה באופק שכן סוזוקי ממשיכה לבחון דגמים מקבילים עם מנוע היברידי, אך זו בהחלט אופציה שתכנס לסדרה בשנה הבאה בפורמט סופי.

קיזאשי לאבא

את קיזאשי APEX תפנה סוזוקי לשיווק בשנה הבאה דרך חטיבת המירוצים בכמה מדינות בארה"ב. גם היא מוצגת בניו יורק כגרסת ראווה ולדברי סוזוקי מהווה חוט מקשר בין קבוצת אופנועי המירוץ למכוניות הספורט שעורכות לאחרונה מעין קאמבק קטן (סוויפט ספורט ליין). "קיזאשי קונספט תעבה את נוכחותה של גרסת הטורבו הקיימת. היא תתאים במיוחד למי שחפץ בעוד כוח וביצועים קיצוניים", כך מגדיר אותה סטיב יונן מסוזוקי אמריקה.

את ההשראה עבור הצביעה החיצונית על המרכב שואלת קיזאשי מאופנועי הסופרבייק של סוזוקי ובפרט מעתיקה סמלים ועיטורים מדגם ה-GSX-R. בתא הנוסעים הרבה רכיבים שבדרך כלל מוצאים במכוניות מירוץ עם תוספות כגון מושבי ספורט, גלגל הגה מוקטן ויש גם חיפויי אלקנטרה.

בחזיתה של ה-APEX מנוע 2.4 ל' טורבו משודרג במגדש מודרני תוצרת גארט (GT2871R – למי שחושב להתקין אחד באוטו) העובד בלחץ של עד 1.5 באר או 8.5 PSI. גרסה זו חזקה באחוזים ניכרים מזו הנמכרת בארה"ב (185 כ"ס) אולם סוזוקי מציעה אותה רק עם גרסה ידנית שישה הילוכים. בזכות שינויים למערך ניהול המנוע ולמערכות הפליטה והיניקה, משחררת APEX לכביש קרוב ל-280 כ"ס ויש אופציה להעלותה גם ל-300 כ"ס.

ה-APEX עומדת כאב-טיפוס בארה"ב, אבל הפלישה של פולקסווגן לתמונה (רכשה כ-20 אחוזים ממניות סוזוקי) ייתכן ותנפק ליפנים מנוע V6 בכיר שישתלב במשפחת קיזאשי בשלבים מאוחרים יותר. סביר שאותה, בניגוד ל-APEX, נראה מתישהו על הכביש. קל וחומר אם זה תלוי בפולקסווגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully