וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל קורסה תוקפת את נורבורגרינג

ירון אדרי

22.4.2011 / 9:58

אופל משיקה מהדורה מוגבלת של מכונית הספורט קורסה OPC אחרי שעברה סדרת שיפורים במסלול נורבורגרינג. מתאים לכם 210 כ"ס?

ביום שהוכרז כי זכיון יבוא אופל לישראל יעבור מידי UMI לידי קבוצת שלמה, עלתה בליבנו התקווה כי הייבוא המחודש יקלוט גם את עליית גרסאות הספורט OPC. היבואנית החדשה הבטיחה כי הנושא ישקל בחיוב על פי רמת הביקוש, ואנחנו מקווים שזה אכן יקרה בעיקר לאור חשיפת גרסת הקצה החדשה לסופרמיני קורסה. נורבורגרינג אומר לכם משהו?

שמו של המסלול המיתולוגי מעטר באופן מסורתי את גרסאות הקצה לספורטיביות הקיימות של אופל. זאת בעיקר לנוכח העובדה כי בדרך להיותן מהדורות מיוחדות, הן עוברות כיול מיוחד למאפייני השלדה במסלול שהפך לאמת מידה בכל הקשור לביצועים. על הדרך גם יחידת הכוח עוברת שדרוג מחייב כדי שקורסה הזו באמת תהפוך למשהו שכדאי לריב עליו.

לאחר שעברה מתיחת פנים, קורסה OPC התייצבה לסדרת שיפורים כאמור. שדרוג מערכת הטורבו כולל סעפות היניקה והפליטה העלתה את ההספק מ-192 ל-210 כ"ס וזאת להזכירכם במנוע בנפח 1.6 ל'. גם המומנט צמח במקצת ועומד כעת על 25.5 קג"מ או 28.6 קג"מ למספר שניות באמצעות פונקצית 'אובר בוסט'. בדרך לגלגלים הקדמיים, עובר הכוח דרך דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה וכמובן ששלל בקרות אלקטרוניות דואגות אף הן לסדר את הסוסים שלא יתפרעו יתר על המידה אחרי שגם הן עברו כיול מחדש בהתאם לאופי המכונית.

המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש אורך כעת 6.8 שניות. כדי להמחיש את השידוך היעיל בין המנוע לגיר, מציינת אופל כי בהילוך חמישי מאיצה קורסה מ-80 ל-120 קמ"ש בתוך 6.2 שניות כך שלא צריך להוריד הילוך בכל פעם בה רוצים לעקוף. המהירות המרבית אגב היא 230 קמ"ש. אך לא בשביל נהיגה בקו ישר התייצבה קורסה ברינג - הנמכת המרכב בזכות מערכת מתלים חדשה הכולל בולמים מבית בילשטיין ומערכת בלימה אופטימלית מופחתת משקל של ברמבו תשלמנה את מסכת הביצועים במקומות בהן הכביש מתפתל.

אופל קורסה OPC נורבורגרינג תצוייד בנוסף בחישוקי 18 אינטש, ספוילרים, יציאה כפולה לאגזוז ועוד. תא הנוסעים מקבל מושבי ריקארו ספורטיביים, דיפונים ופריטי אבזור מיוחדים וכמובן ציון שם הדגם בכל מקום אפשרי. רק 500 יחידות ממנה תיוצרנה עם תג מחיר של כ-28 אלף יורו (כ-140 אלף שקלים לפני מסים) כך שיהיה קשה לשים יד על אחת. אנחנו נסתפק ב-OPC הסטנדרטית, רק ששלמה יביאו אותה כבר.

אופל קורסה OPC נורבורגרינג. אתר יצרן
אופל קורסה OPC נורבורגרינג/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully