וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה ניסאן טידה החדשה

21.4.2011 / 12:15

ניסאן חושפת את טידה החדשה חמושה בהנדסת אנוש משופרת, מנוע בנזין גמיש ותיבה רציפה להפחתת צריכת הדלק

"קטנה מבחוץ, גדולה מבפנים". הסיסמה של ניסאן לבכורתה של טידה החדשה (ורסה בארה"ב) אולי קלישאתית וטחונה עד דק, אבל מאחר וכל אסופת התת משפחתיות מתרחבות בממדיהן לאחרונה (ע"ע יונדאי i25) גם היצרנית היפנית בוחרת באותו סלוגן קליט כדי לשווק את המשפחתית סדאן המשפיעה שלה, שמחירה בארה"ב יעמוד החל מהקיץ הקרוב על כ-11 אלף דולרים (כ-37 אלף שקלים לפני מסים).

טידה או ורסה, תלוי במקום מגוריך, מיוצרת כדגם 2012 ותעמוד לצידה של סאני החדשה שהושקה השנה באסיה. את הערכים השורשיים של טידה הקודמת היא משמרת ללא פזילות, כלומר חזות מאופקת ומנועים מתונים. היא ניחנת במרווח משופר שיספק לנוסעים מקום ומרחב כאשר אורכה בין הקצוות 4.44 מ' (צמיחה של 13 ס"מ), רוחבה 169.5 מ', הגובה 1.51 מ' (נמוכה ב-2 ס"מ) ובסיס הגלגלים מתייצב על 2.60 מ'. נפח תא המטען עומד 421 ל' (הפחתה של 4 ל'). למרות הקיצוצים הקלים ניסאן מספרת שהנדסת האנוש אחראית להבדל בתחושת האווירה בחלל הנוסעים וכי צפיפות לא תהווה מכשול. נציין כי מדובר בגרסת הסדאן שנחשפה בתערוכת ניו יורק בעוד שגרסת האצ'בק חמש דלתות שנחשפה מוקדם יותר השבוע בתערוכת שנגחאי תקצץ מעט בשל ביטול הישבן.

טידה נשענת על פלטפורמה אוניברסלית של החברה, עם הפחתה של 20 אחוזים בחומרי העיבוד שהוקצו להרכבתה - היא קלה בכ-80 ק"ג מהדגם היוצא. בחזיתה מאוכלסת חטיבת כוח בסיסית בנפח 1.6 ל' משודכת לתיבת הילוכים רציפה מעודכנת – XTORNIC, המקצצת את תצרוכת הדלק בשיעור של עד חמישה אחוזים אל 13 ק"מ לליטר בממוצע. את הגלגלים הקדמיים מניעים 110 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-14.8 קג"מ מתחום של 4,400 סל"ד. באירופה תהיה אופציה גם לתיבה ידנית חמישה הילוכים.

עוד במסגרת השקתה מדווחת ניסאן על שדרוגים בסעיף הבטיחות והאבזור. בין השאר כוללת טידה שש כריות אוויר, מערכת לחלוקת כוח בבלימה, בקרת יציבות, בקרת משיכה וניטור אלקטרוני ללחץ האוויר בצמיגים. במפרטי האבזור מצטיידת המכונית בשלל כניסות לנגנים, ממשקי מולטימדיה, בקרת שיוט, חלונות חשמל ועוד.

מכירות למכונית תחלנה בכפוף למגבלות הייצור ביפן, שעדיין מתמרנת לצערה בין הריסות החורבן בעקבות הצונאמי. התחזית מפי ניסאן היא להתחיל בשיווקה לקראת החודשיים הבאים, אבל אם תהיינה בעיות אספקה וזמינות קיימת אפשרות שהכול יידחה. טרם התקבלה תגובת יבואנית ניסאן לישראל קרסו מוטורס על מועד שיווקה של הטידה החדשה במחוזותינו.

ניסאן וורסה (טידה). אתר יצרן
ניסאן וורסה (טידה)/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully