וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר משייפת טפרים

23.4.2011 / 7:45

גרסאות מחודשות של יגואר XF ו-XK נחשפות בתערוכת הרכב בניו יורק. גם XKR מוסיפה משהו לתצוגת האופנה הכוחנית

לאחרונה חשפה יגואר את מנוע הדיזל החדש של ה-XF תחת הסוואה, וכעת היא מסירה את הלוט בתערוכת ניו יורק. מבחינת המותג הבריטי זו מהפכה חיונית, שכן גרסה זו מוזילה את מחיריה של גרסת ההזנק בבריטניה ומאפשרת לה להתמודד ראש בראש מול הדיזלים המוגדשים של אודי, ב.מ.וו ומרצדס מהקולקטיב הגרמני.

מנוע הדיזל בנפח 2.2 ל' ו-190 כ"ס (0-100 ב-8 שניות, מהירות מרבית 230 קמ"ש) משודך לתיבה חדשה של ZF עם שמונה הילוכים, אך אלה לא עומדת לקבל אמריקה הגדולה למרבה צערה. אלא שלמרות הכול היא נבחרה להשיק את מתיחת הפנים של ה-XF ולהרשים את הקהל עם רענונן של ה-XK וה-XKR הטורפות.

מי שאמונה על הקצאת את הטון הוויזואלי של יגואר בימינו היא ה-XJ החדשה. לכן, הגריל ואזור הישבן של ה-XF וה-XK מאמצים סממנים דומים. יגואר התעסקה באופן נרחב עם היכולת שלהן לנתב את זרימת האוויר סביב המרכב, תחת הרצפה ובמיוחד התעמקה באופן שבו מוכנס האוויר לאיזור השבכה ומצנן את המכללים.

באף אחת מהן לא מתחוללים שינויים במידות, אך תא הנוסעים מציג שדרוג מסיבי במרכיביו הבסיסיים. בחברה מספרים על מערכת מרכזית עם כונן קשיח בנפח 30 ג'יגה לאחסנה, מושבים עמוקים ונעימים יותר מבעבר ומערכת סאונד משובחת תוצרת 'באוורס אנד ווילקינס' עם לא פחות מארבע רמות איכות שונות. עוד בהיצע בקרת שיוט אדפטיבית, נורות עוקבות פניה אוטומטיות ומערכת בלימה מתוחכמת.

מנועי הבנזין ימשיכו בינתיים לעוד סיבוב כשאת החוד מאכלסת יחידת ה-5.0 ל' מוגדשת על לה הספק של 470 כ"ס ב-XF ועד 510 כ"ס במהדורת ה-XFR שניצבת כאן בתמונה. עבור "פחותי היכולת" משווק מנוע עם 385 כ"ס. בנוגע לבטיחות נזכיר כי ה-XF צברה ארבעה כוכבים בלבד במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP והיצרנית הבטיחה כי במהדורה המחודשת יבוצעו השינויים הנדרשים להשגת הכוכב החמישי.

כל ההשקות החדשות של יגואר מגיעות בהמשך לתוכנית התחדשות מקיפה, כך הוכרז במהלך התערוכה. היצרנית הבריטית-הודית תציג 40 דגמים חדשים מחודשים בחמש השנים הקרובות. זאת מלבד החידושים שעוברת השותפה לנד רובר כך שנראה שבעלת הבית טאטא אכן ראתה עתיד מזהיר לשני המותגים כשרכשה אותם מפורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully