וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: ניסאן ליף ושברולט וולט מככבות

ירון אדרי

26.4.2011 / 11:24

איגוד הבטיחות האמריקני ה-IIHS מעניק את ציון הבטיחות הגבוה ביותר לחשמליות ניסאן ליף ושברולט וולט. ציון גבוה גם לפורד אדג' וביואיק לה קרוס

אחרי מבחן הריסוק הראשוני שערך איגוד הבטיחות האירופי Euro NCAP למכונית חשמלית, מתפנים גם האמריקנים לעשות זאת כשעל הפרק מכונית השנה ניסאן ליף והמכונית הירוקה של השנה שברולט וולט. השתיים, המתחרות פחות או יותר על אותו קהל יעד ונפח שוק, נבחנו על ידי איגוד הבטיחות IIHS וזכו לציון הגבוה ביותר שזה מעניק.

שתי החשמליות הציגו הגנה טובה בכל סדרת המבחנים שנערכו להן – ריסוק קדמי, צידי, אחורי ומבחן עמידות לגג לבחינת שרידותו בהתהפכות כשלהזכירכם, בשל ערכת הסוללות הכבדה משקלה של מכונית חשמלית גבוה יחסית למקבילותיה לסגמנט (כ-1,500 בליף, כ-1,700 בוולט). גגה של ליף קרס רק לאחר שהופעל עליו עומס במשקל של פי 5.5 ממשקלה, מה שהופך אותו לעמיד ביותר בקטגוריה. בוולט עומד הגג בעומס של 4.23 ממשקלה הכללי. כמו כן נרשמה הערה כנגד וולט על אפשרות לפגיעה בצלעות הנוסעים.

הציון המרבי לצמד החשמליות התאפשר גם בזכות המצאותה של בקרת יציבות סטנדרטית בכל הגרסאות, תנאי מחייב של האיגוד. בתגובה לתוצאות, אמרו בוחני ה-IIHS כי לא מצאו כל הבדל בהבט הבטיחותי של המכוניות החשמליות לאלה לוגמות הבנזין. עוד הוסיפו באיגוד כי בשל המשקל הנוסף כשל מכוניות מסגמנט גדול יותר, בטיחותן הכללית גבוהה יותר.

פורד אדג' המחודש בטוח מבעבר

פורד אדג' כמעט והצליח לזכות בציון הגבוה ביותר של ה-IIHS, עת נבחן בשנת 2007. אלא שלרעתו עמד חוזקו של הגג שלא השביע את רצון הבוחנים – עמידות של פי 3.5 ממשקל הרכב בלבד בעוד אלה מצפים ליותר. התחדשותו של אדג' לאחרונה איפשרה מבחן חוזר לאחר שמהנדסי פורד נקטו פעולות לשיפור הבטיחות במיוחד בסעיף המדמה התהפכות.

למרות הצמיחה הקלה במשקל הדגם המחודש, המבנה המחוזק של הגג על פי המבחן האחרון גילה עמידות גדולה בהרבה. זה קרס רק לאחר שהלחץ במתקן הבדיקה יצר עומס הגדול פי 4.7 ממשקל הרכב, נתון מרשים לנוכח עובדה כי אדג' נושק לשני טונות. סעיף זה מלמד כי בעת התהפכות תחזיק דופן המרכב העליונה מעמד והיא תימנע מקריסה ופגיעה בנוסעים. ציון זהה קיבל התאום MKX של מותג היוקרה לינקולן מבית פורד.

מבחני הריסוק האמריקניים נחשבים למחמירים מאלה הנערכים באירופה על ידי ה-Euro NCAP, בעיקר בשל מבחן ריסוק הגג. בכל יתר הסעיפים הם די דומים כאשר בשניהם נדרשים בנוסף מערכות בקרה אלקטרוניות ובמיוחד בקרת יציבות כדי להשיג את הציון המרבי. עוד נציין כי פורד אדג' מעולם לא נבחן על ידי ה-Euro NCAP בעיקר בשל מיקודו האמריקני.

ביואיק לה קרוס חמישה כוכבים

לסדרת מבחני הריסוק מצטרף גם איגוד הבטיחות הרשמי של הרגולטור האמריקני, ה-NHTSA. זה בחן את ביואיק לה קרוס אשר נמכרת בעולם ובישראל מזה כשנה. את הפרטים על כך פירסמה ג'נרל מוטורס בעצמה, אולם פרט לעובדה כי המשפחתית הגדולה זכתה לחמישה כוכבים לא נמסרו כל פרטים אחרים.

ביואיק לה קרוס בדורה הנוכחי נבחנה כבר על ידי ה-IIHS בעבר וזכתה גם כן לציון הגבוה ביותר. גגה עמד בעומס של פי 4.9 ממשקלה הכללי מה שסיפק את רצון הבוחנים. כמו אדג', גם לה קרוס לא נבחנה על ידי האיגוד האירופי אולם במקרה זה ניתן לציין כי אופל אינסיגנייה החולקת עימה מכלולים, קיבלה חמישה כוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully