וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: 308 אלף מכוניות למוסך

24.4.2011 / 11:28

טויוטה מפיצה קריאת תיקון יזומה עבור כ-308 אלף מכוניות מדגמי ראב 4 והיילנדר בעקבות כשל בחיישן כרית האוויר

טויוטה תבקש מ-308 אלף בעלי מכוניות להגיע לשירות במסגרת קריאת תיקון יזומה שהופעלה בימים האחרונים. היצרנית הגדולה בעולם איבחנה תקלה במנגנון האחראי על פתיחת כרית אוויר הצידית המגנה על ראשי הנוסעים (וילון) בדגמי ראב 4 והיילנדר הנמכרים בארה"ב. מדובר בשני דגמים שיוצרו במקרה זה בשנים 2007-2008. לא דווח על פציעות בתאונות דרכים שנגרמו בעקבות הליקוי הבטיחותי.

הודעתה של טויוטה מגיעה פחות משבועיים לאחר שארגון הבטיחות האמריקני החל לחקור מקרה חמור בו נהג טויוטה קורולה דיווח שכרית האוויר במכוניתו לא נפתחה בתאונה עם צבי במהירות 110 קמ"ש. ה-NHTSA נועד עם טויוטה ובישר שתתכן קריאת תיקון ל-180 אלף מכוניות, אולם אלה בחרו שלא לשגר הודעה ממטה החברה עד לימים האחרונים.

מצידו של רכב הפנאי ראב 4, טויוטה תזמן 214 אלף מכוניות למוסך ואילו היילנדר יישלח כ-94 אלף יחידות לשירות היזום. לדברי החברה, שני החיישנים האמונים על ניטור מצב התהפכות ופתיחת כרית האוויר הנדונה במקרה תאונה אינם תקינים. אולם, אנשי טויוטה מדגישים כי במקרה והחיישנים כושלים תופיע התרעה בלוח המחוונים, וכי יתר המנגנונים כמו גם כריות האוויר הנוספות ובמיוחד אלה המגנות על גוף הנוסעים במקרה תאונת צד תפתחנה כרגיל. בחברה מציינים כי נכון לעתה קריאת התיקון מתייחסת רק לארה"ב.

לאחר ההתאוששות ממשבר קריאות התיקון של השנתיים האחרונות שהביאו מליוני לקוחות למוסכים בכל העולם, נפגעה טויוטה מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן והביאו לסגירת מפעליה כמו גם מפעלי יצרניות נוספות.

ביום שישי האחרון דיווחה החברה כי משך הזמן הנדרש לה לשוב לתפוקה מלאה נאמד בחודשים ארוכים, וככל הנראה רק במהלך הקיץ היא תעלה הילוך ובסמיכות לחודשים נובמבר-דצמבר ניתן יהיה לדבר על חזרה לשגרה. לפי שעה, מתקני טויוטה ביפן עובדים ב-50 אחוזים מכוח הייצור מפאת החוסרים בחלקי חילוף ובארה"ב שיעור התפוקה עומד על 30 אחוזים בלבד, מה שעלול לגרום להערכת גורמים בענף לירידה ניכרת במכירות ואיבוד תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully