וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים יגיעו לאמריקה?

27.4.2011 / 7:17

ארגון הבטיחות האמריקני הרחיק עד לסין כדי לפגוש את בכירי SAIC ולבחון את מערך הטכנולוגיה הבטיחותי. האם תותר כניסתם לארה"ב?

נציגים בכירים מקרב ה-NHTSA (ארגון הבטיחות האמריקני בארה"ב לכלי רכב) נדדו השבוע לביקור באחד ממתקני חברת הרכב הסינית הגדולה SAIC אוטומוטיב. מטרת המפגש הייתה להעריך אם החברה עומדת בתקני הבטיחות המחמירים בארה"ב לקראת אפשרות החדרה של המותג בכמה ערים אסטרטגיות בצפון אמריקה. SAIC מייצרת את רכבי מותג MG אשר מיובאים לישראל על ידי דוד לובינסקי.

SAIC שרכשה ב-2007 את נאנג'ינג אוטומטיב בעסקה משולבת שכללה בתוכה את מותג MG הבריטי, חותרת למכור כ-800 אלף כלי רכב מתוצרתה מחוץ לגבולות סין עד שנת 2015. לאחרונה פרסמו כלי התקשורת בבריטניה כי MG עתידה להשיק לפחות ארבעה כלי-רכב חדשים ביניהם קרוסאובר ספורטיבי, מקביל לקשקשאי של ניסאן, מכונית ספורטיבית טהורה (לא ידוע אם רודסטר חדשה על הפרק) ורכב משפחתי מונע על ידי חטיבת כוח היברידית. כל אלה עתידים להגיע לשווקים לקראת שנת 2014 בהדרגה.

דובר ה-NHTSA דיוויד סטריקלנד מציין בפני 'דטרויט ניוז' כי אין הבדל בין SAIC לכל חברה אחרת שרוצה למכור מכוניות באמריקה וכי כולם נאלצים לעמוד באותו רף בטיחותי הנדרש בארה"ב. "כשהם יחלו למכור מכוניות אנחנו נעניק להם בדיוק את אותו היחס שכולם זכאים לו. היזמים מכירים את רמת הבטיחות הנדרשת שלנו, וזה לא משנה אם אלה מגיעים מדטרויט, סין או כל מקום אחר", מדגיש הדובר.

SAIC שמוכרת את מכוניותיה בעיקר באסיה, הודו ובריטניה ולאחרונה החלה לשווק את MG בישראל כאמור, אינה רואה כרגע בשטח המרעה האמריקני כמסגרת רווחית. להערכתם, עצם הגעתה של המשלחת האמריקנית למוסדותיה מעידה על כך שארה"ב בוחנת אפשרויות מוזלות כדי לשווקן לציבור שלה, ואינה מסתמכת על מקורות אוטונומיים בלבד. מבחינת ראשי המותג, יש סיבה להיות אופטימיים לקראת השנים הבאות.

בחודש נובמבר האחרון התרחש ארוע היסטורי במסגרתו נבחנה לראשונה במתכונת מבחני הבטיחות האירופים של Euro-NCAP המכונית הסינית לנדווינד CV9. המיניוואן הקומפקטי צבר ניקוד מחפיר של שני כוכבים בלבד, וזאת תוך הערות חריפות של הבוחנים על סכנה לכל יושבי הרכב, היעדר כריות אוויר (רק 2 חד שלביות נחותות), כשלון חרוץ בכל הריסוקים האפשריים וחסרונן של בקרות בלימה ויציבות.

שני המנגנונים באירופה ובארה"ב חולקים אמנם פיקוח בטיחותי הדוק, אולם האמריקנים בניגוד לאירופה לא יאפשרו לסינים להיכנס לביתם כל כך מהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully