וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקסגן נאורה קונספט, לוקסוס חשמלי מטיוואן

ירון אדרי

26.4.2011 / 17:14

יצרנית הרכב הטיוואנית לוקסגן חשפה במהלך תערוכת שנגחאי מכונית קונספט יוקרתית על טהרת החשמל. טיוואני טוב יותר מסיני?

בשלב מסויים, רגע לפני שהחותמת Made In China הוטבעה על 99 אחוזים מהמוצרים בעולם, אצלנו הייתה סוג של קביעה כי מוצר מטיוואן איכותי יותר ממוצר שיוצר בסין. "זה לא סיני, זה טייוואני!", קבעו ספק יודעי דבר ספק סוחרים ממולחים שבסך הכל רצו למכור את מרכולתם עבורה נדרש מחיר מעט יותר יקר. האם בעשור השני של שנות ה-2000 נכון הדבר גם לעולם הרכב?

על יצרנית הרכב הטיוואנית לוקסגן סיפרנו לכם בעבר עת הבאנו לכם את הלוקסגן7 על בסיסו הורכבו מניוואן, רכב פנאי וגם קונספט חשמלי. כנגזרת משמה, טענה החברה כי מדובר במוצר יוקרתי משובח שלא מרגיש מקופח בעיניה מול מיטב התוצרת המערבית. כעת בתערוכת שנגחאי נחשפת מכונית הקונספט החשמלית נאורה הרומזת על מכונית סלון סדרתית שתושק בעתיד.

כמו כל מכונית קונספט, גם נאורה מציגה את קווי העיצוב בדורות הבאים של מכוניות היצרנית. לוקסגן טוענת כי הושקעו בנוסף משאבים רבים לפיתוח טכנולוגיות לצמצום צריכת הדלק, הפחתת המשקל ובאופן כללי במטרה לשמור על הסביבה ממזהמים. התמונות די עושות רושם חיובי וניכר כי הטיוואנים למדו משהו מהמערב גם אם מזוויות מסויימות נראה שיותר מלימוד, הם פשוט העתיקו ואתם חופשיים לציין מה בדיוק.

נאורה קונספט שוקלת 1,600 ק"ג והמנוע החשמלי שלה מאיץ בה תוך 6.5 שניות ל-100 קמ"ש ועד למהירות מרבית של 250 קמ"ש. נתוני הספק לא נמסרו אך בחברה מצהירים כי סוללות הליתיום-יון מספיקות לטווח נסיעה של 400 ק"מ בין טעינות. וגם אם תש כוחן, שעה אחת תספיק לאגירת 80 אחוזים מקיבולת האנרגיה שלהן ובתנאי שעמדת טעינה נמצא בסביבה.

עוד במסגרת החבילה היוקרתית מציעה הקונספט גג פנורמי בטכנולוגית PDLC המאפשר להכהות אותו בלחיצת כפתור, מערכת שמע משוכללת לנוסעים, מסך מגע צבעוני במרכז הקונסולה המרכזית המחובר למערכת תקשורת בין מכוניות ועוד. הנהג מבחינתו מקבל תצוגה עילית על השמשה הקדמית של כל הנתונים הדרושים ומאסז' בילד אין במושב. בגזרת החומרים מדובר בדיפוני עץ (ממוחזר לטובת הסביבה), עור דו גוני, חומרים טבעיים וכדומה. האם כל זה באמת הופך טיוואני לטוב יותר מסיני? את זה בבוא היום יגידו בעיקר מבחני ריסוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully