וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביד חזקה: אופל אסטרה GTC

27.4.2011 / 10:35

אופל מחדדת מטרות ושולחת את אסטרהGTC קופה לייצור סדרתי חמושה במנוע טורבו שמפיק 300 כ"ס. מה חושבת פולקסווגן שירוקו?

חודשים אחרי שחשפה אופל את מכונית הראווה GTC בתערוכת פריס, היא משחררת כעת תמונות ראשונות של דגם הייצור הרשמי. גרסתה החמה של אסטרה הקומפקטית תקבל הופעת בכורה עולמית במסגרת תערוכת פרנפורקט 2011 שתיערך בספטמבר הקרוב, ומייד לאחר מכן תצא לסוכנויות לסבב מכירות ראשון. האם תגיע גם אלינו?

אסטרה GTC שומרת על קוויה של המהדורה המשפחתית אולם תצויד כמסורת מרכבי הספורטיביות בשלוש דלתות ומראה מלהיב וכוחני. לדברי אופל, המכונית משקפת הן את שפת העיצוב הספורטיבית של המותג הגרמני והן שמה לנגד עיניה מכוניות כגון שירוקו של פולקסווגן. ההשראה על פי ראש מחלקת העיצוב באופל מארק אדאמס נובעת לכאורה מהרומן של הסופר ג'ונתן ליווינגסטון המכונה 'שחף', משם נלקחה שורת המפתח לפיתוחה – "מהירות הייתה יופי טהור" .

האסטרה תציע סידור הושבה לחמישה נוסעים. בשלב זה לא ידועים מפרטי האבזור שלה, אך מערכת ההנעה תוצע עם דיפרנציאל מוגבל החלקה וסט מתלים מתוחכם המכונה אצל אופל 'פלקסרייד'. צריך להציע הרבה כדי להתמודד עם שירוקו.

בחזיתה של אסטרה GTC תשכון יחידת כוח ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ל' טורבו המחלצת לפחות 300 כ"ס ומשודכת לתיבה ידנית שישה הילוכים. גרסה זו תהיה השפיץ בהיצע של האסטרה ותצא לצוד גם מכוניות האצ'בק חמות כמו פולקסווגן גולף R ומקבילתה אודי RS3. אולם, יתכן מאוד כי אופל תשיק בנוסף אחות מופחתת ביצועים עם הספק של כ-200 כ"ס ואולי אף תשיב לחיים את השילוש המיתולוגי GSI אחרי קרוב לעשר שנים של היעדרות.

קבוצת שלמה יבואנית אופל לישראל מוסרת לוואלה! רכב כי ייבוא אסטרה GTC נשקל בחיוב עבור שיווק ב-2012 וזאת בהתאם לתוכניות היצרנית. בינתיים נמתין ל-7 ביוני אז ימסרו פרטים נוספים אודותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully