וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס רכשה את קייטרהאם. בערך

ירון אדרי

27.4.2011 / 13:31

טוני פרננדס הבעלים של קבוצת הפורמולה 1 לוטוס רכש את השליטה בקייטרהאם. האם אנו צפויים לקבל קבוצת מירוצים חדשה לסבב היוקרתי בעולם?

הסיפור הבא הולך להיות מעט מבלבל אז שימו לב טוב טוב לפרטים. לפני כשישים שנה ייסד קולין צ'פמן את חברת לוטוס הבריטית, כשהדגם הראשון הממשי שלה היה סופר 7 האלמותית (הושקה ב-1957 כשיסודותיה במכונית אוסטין 7 הוותיקה יותר). ב-1973 מכר צ'פמן את זכיון ייצור ה-7 לקייטרהאם, מי שעד לאותו זמן שימשה כמשווקת רשמית מטעמו ועשתה זאת די טוב. מאז ועד היום מייצרת קייטרהאם את ה-7 בשלל גרסאות משוגעות יותר או פחות.

עכשיו נקפוץ למלזיה. בשנת 1996 רכשה יצרנית הרכב המקומית פרוטון את לוטוס (או תחת שמה המלא 'גרופ לוטוס'). אלא שהרכישה לא כללה את הזכויות על השם 'קבוצת לוטוס' (Team Lotus), כינויה של קבוצת הפורמולה 1 אותה ייסד צ'פמן. כאן מתחיל הבלבול היות וקבוצת הפורמולה 1 של לוטוס עברה החייאה בסוף שנת 2009 כאשר איש העסקים טוני פרננדס, גם הוא ממלזיה, רכש את הזכויות על השם. השנה היא מתחרה תחת השם 'טים לוטוס רנו' היות והיצרנית מצרפת מספקת לה מנועים.

עד כאן עוד אפשר לעקוב, אבל ייתכן מאוד שמרגע זה העניין יסתבך עוד יותר היות ופרננדס רכש כעת את קייטרהאם שמצטרפת למותג לוטוס שברשותו. קבוצת המירוצים כמובן. במאמר מוסגר נספר כי לוטוס היצרנית שבה אף היא לפורמולה 1 השנה לאחר שרכשה את השליטה בקבוצת רנו כך שיש למעשה שתי קבוצות 'לוטוס רנו' על הגריד.

פרננדס רכש את הבעלות המלאה על קייטרהאם מידי חברת 'קורבן' (Corven) שהחזיקה בה. בראיון ל'אוטוקאר' אמר איש העסקים המלזי כי אינו מתכוון לשנות דבר בהנהלת החברה, אך כן מתכנן לה עתיד חדש לפחות מבחינה שיווקית במקביל לקבוצת הפורמולה 1 שלו. "טים לוטוס תהיה הפלטפורמה לקידום קייטרהאם", כך מסר. יחד עם זאת, הצהיר פרננדס כי ה-7 תמשיך להוות ליבת ההיצע ובמקביל לה יפותחו דגמים חדשים.

לרגל המאורע, תשיק קייטרהאם מהדורה מוגבלת של 25 מכוניות בלבד מדגם ה-7. זו תיוחד עם צביעה בדומה למכונית הפורמולה 1 של פרננדס עם הגוונים ההיסטוריים של טים לוטוס - ירוק וצהוב. רק מי שימהר לבקשה יזכה לקבלה בשל הכמות המוגבלת כאשר אין הגבלה לגרסת ההנעה. בין אם מדובר בגרסת הבסיס או בגרסת הקצה R500 לה 263 כ"ס, רק תוסיפו 3,000 פאונד למחיר הרגיל.

ואם נחזור להווה המבלבל של לוטוס בפורמולה 1, נספר כי ישנו מאבק משפטי בין היצרנית לפרננדס על השימוש בשם. האם רכישת קייטרהאם נעשתה כסוג של "פוליסת ביטוח" למקרה ואיש העסקים המלזי יחוייב לשנות את שם קבוצתו? בכל זאת, קייטרהאם הוא המותג הקרוב ביותר ללוטוס והיחידה כיום שמחזיקה את ה-DNA המקורי של צ'פמן. בשבוע הבא תצא הודעה מסודרת מטעם פרננדס במסיבת עיתונאים שייכנס ולא נתפלא אם יכריז כי קבוצת הפורמולה 1 שלו תכונה מעתה 'קייטרהאם רנו'.

קייטרהאם 7 לוטוס. אתר יצרן
עוד 3,000 פאונד ויש לכם קייטרהאם 7 טים לוטוס שתהפוך לבטח לפריט אספנים/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully